הפרלמנט הסלובקי דחה את הרחבת קרן החילוץ של אירופה

הפרלמנט דחה את ההצעה בהצבעה הראשונה אך צפוי לאשרה בהצבעה הבאה שתיערך מאוחר יותר ■ סלובקיה היא המדינה האחרונה מבין 17 המדינות החברות בגוש האירו שטרם אישרה את הרחבת קרן החילוץ של אירופה

בית המחוקקים בסלובקיה דחה הערב (ג') את הרחבת קרן החילוץ של אירופה, כך בהצבעה ראשונה שהתקיימה הערב. לעומת זאת, הרחבת הקרן צפויה לעבור בהצבעה הבאה שתיערך מאוחר יותר. סלובקיה היא המדינה האחרונה מבין 17 המדינות החברות בגוש האירו שטרם אישרה את הרחבת קרן החילוץ של אירופה ל-440 מיליארד אירו. לעת עתה לא ברור מתי תתקיים ההצבעה.

סלובקיה יצרה היום מתיחות גבוהה מאוד בשווקים בעקבות הצבעה בפרלמנט הסלובקי על הרחבתה של קרן החילוץ האירופאית - להיקף של 440 מיליארד אירו. הרחבה שנועדה להגדיל את יתרות האשראי לחירום באירופה. הרחבה זו חיונית לתרחיש של "אפקט דומינו", אשר עלול להיווצר בעקבות פשיטת רגל פוטנציאלית של יוון או אחת ממדינות ה-PIGS האחרות.

ההצבעה המדוברת הינה קריטית - שכן סלובקיה היא החברה האחרונה שנדרשת לאשר את הרחבת הקרן, אולם חווה התנגדות קשה מצד האופויזציה בפרלמנט לאישור המהלך. בצהריים הודיעה אחת מהשותפות בקואליציוניות בממשלה הסלובקית שהיא תתנגד למהלך. מפלגת הסולדריות והחופש, הודיעה שהיא תתנגד להצעה לאשר את חבילת הסיוע ליוון, מה שמעמיד את כל חבילת הסיוע ליוון בפני סכנה ממשית. הבורסות באירופה החריפו את הירידות שלהן בעקבות ההודעה, שצפויה גם להפיל את הממשלה הסלובקית.

באופוזיציה הסלובקית החליטו לנצל את העובדה שהממשלה כרכה את ההצעה על חבילת הסיוע ליוון בהצעת אי אמון בממשלה. ולכן, הם החליטו לא לתמוך בהצעה הנוכחית על מנת להפיל את הממשלה, אבל לתמוך בהצעת חבילת הסיוע כשתעלה שוב להצבעה ביום שישי.