"קרן החילוץ של אירופה יכולה להתרחב גם ללא סלובקיה"

כך רמז שר החוץ של אוסטריה: "אם סלובקיה לא תאשר את הרחבת קרן החילוץ נאלץ להיווכח כי השיטה לא עובדת ולחשוב על אמנה אחרת"

שר החוץ של אוסטריה, מיכאל ספינדלגר, אמר היום (ד') כי אירופה תוכל להשיק קרן הצלה אירופאית מורחבת (EFSF) בהיקף של 440 מיליארד אירו, גם ללא אישור מצידה של סלובקיה, כך אמר בריאיון לרדיו.

מנגד, אמר כי הוא בטוח ביכולתה של סלובקיה לאשר את ההצעה להרחיב את קרן החילוץ למרות ההתנגדות הפוליטית שהובילה להפלת הממשלה אמש.

"אם סלובקיה לא תאשר, נאלץ לבחון מחדש את המהלכים ולבדוק האם אנו יכולים בכל זאת לנקוט בצעדים כדי ליצור רשת ביטחון, יש לבדוק אם זה אפשרי מבחינה חוקית, אני מעדיף זאת באופן אישי", אמר "אחרת נאלץ להיווכח כי השיטה לא עובדת וליצור אמנה חדשה", הוסיף.

אתמול התנגד הפרלמנט בסלובקיה להצעה להרחיב את קרן החילוץ, אישורה של סלובקיה הוא הכרחי למהלך שכן נדרשת הסכמה של 17 מדינות גוש האירו. אולם היום התפרסמו דיווחים שהמפלגות בסלובקיה הגיעו להסכם בנוגע לאישור חבילת הסיוע.

על פי יושב ראש האופוזיציה במדינה רוברט פיקו האופוזיציה והקואליציה הגיעו להסכמה שתאשר את קרן הסיוע האירופית. על פי ההסכם, האופוזיציה תתמוך באישור קרן הסיוע האירופית בהצבעה חוזרת שתערך לכל המאוחר ביום שישי. בתמורה, יוקדמו הבחירות לראשות הממשלה במדינה ל-10 במרץ.