נצחון לאפל באוסטרליה: סמסונג לא תמכור הטאבלט החדש

בית המשפט באוסטרליה אסר על סמסונג למכור את ה- Galaxy Tab 10.1 עד שהמחלוקת בין שתי החברות תגיע להכרעה בבית המשפט

בית המשפט באוסטרליה אסר היום (ה') על סמסונג למכור את מחשב הטאבלט החדש שלה במדינה, ה- Galaxy Tab 10.1 , עד שהמחלוקת בינה לבין אפל, תגיע להכרעה בבית המשפט.

שתי החברות, השולטות בשוק מחשבי הלוח והסמארטפונים, מנהלות מאבק משפטי חריף המשתרע על פני 4 יבשות, כשסמסונג הקוריאנית הודיעה בתחילת החודש כי היא מתכוונת למנוע מאפל לשווק את האייפון 4S באיטליה וצרפת.

בארץ, אגב, השיקה סמסונג את המכשיר אתמול (ד'). הגלקסי טאב מגיע במשקל נמוך שעומד על 565 גרם, לעומת האייפד 2 ששוקל 601 גרם, ועובי שעומד על 8.6 מ"מ לעומת 8.8 מ"מ באייפד 2. המסך שלו מגיע בגודל 10.1 אינץ', כאשר סמסונג בידלה את חוויית המשתמש שלה באמצעות ממשק ה-TouchWiz שלה. מעבר לזה, המכשיר כולל מצלמה עם חיישן של 3.2 מגה פיקסל וצילום וידיאו HD ברזולוציה של 720p.

המאבק המשפטי בין אפל לסמסונג ניטש מאפריל, על רקע האיום הממשי שהציבה סדרת הגלקסי של סמסונג על הדומיננטיות של אפל בשוק הסמארטפונים והטאבלטים. במחצית הראשונה של 2011 מכרה אפל 14 מיליון יחידות של אייפד. האנליסטים מעריכים שמכירות הגלקסי טאבלט יסתכמו בשנה הנוכחית סביב 7.5 מיליון יחידות.

בתביעותיה טוענת אפל כי מכשירי סדרת גלקסי הועתקו "בנבזיות", כהגדרתה, מהאייפון והאייפד שלה. על כן הגישה תביעות נגד סמסונג בארה"ב, באוסטרליה, בגרמניה ובמדינות נוספות. סמסונג - שמכשירי סדרת גלקסי שלה מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל - הגישה בתגובה שורה של תביעות נגד אפל.

חטיבת המכשירים הניידים של סמסונג - הכוללת טלפונים ומחשבים ניידים - תרמה לחברה הקוריאנית 30% מכלל הכנסותיה ברבעון האחרון. חלק הארי של שאר הכנסותיה של החברה מגיע ממכירת שבבי זיכרון למחשבים וטלוויזיות, שני תחומים שבהם נחשבת סמסונג מובילה עולמית. האייפד של אפל מוביל את שוק הטאבלטים הבינלאומי, אך חברות נוספות מנסות לנגוס בנתח השוק שלה.