"יותר מ-60 בנקים באירופה לא יעמדו במבחני לחץ נוספים"

האנליסטית קרלה אנטוניס-סילבה: הבנקים באירופה יידרשו לגייס 220 מיליארד אירו כדי להתמודד עם תרחיש של החרפת המשבר ■ "התוכנית להזרמת הון לבנקים היא כיוון נכון"

לפחות כ-66 מהבנקים הגדולים ביותר ביבשת אירופה ייכשלו, במידה והאיחוד האירופי יערוך מחדש את "מבחני הלחץ" שמתבצעים מעת לעת לטובת אומדן יציבות המערכת הפיננסית באירופה - כך מעריכה היום (ה') קרלה אנטוניס-סילבה (Carla Antunes Silva), אנליסטית מהבנק השוויצרי קרדיט סוויס.

לדבריה של אנטוניס-סילבה, הבנקים ברחבי אירופה יידרשו לגייס כ-220 מיליארד אירו (302.3 מיליארד דולר) בהון נזיל, כדי להתמודד עם תרחיש של החרפת משבר החובות ביבשת.

רויאל בנק אוף סקוטלנד , דויטשה בנק ו-BNP פריבה יידרשו לגייס את ההון הרב ביותר, לדבריה, בהיקף כולל של 47 מיליארד אירו. בסקירה שפרסמה היום ללקוחותיה, ציינה אנטוניס-סילבה גם את הבנקים סוסייטה ז'נרל וברקליס , שיידרשו לגייס כ-13 מיליארד אירו, כל אחד.

נזכיר כי ב-15 ביולי 2011, בוצעו מבחני לחץ לבנקים באירופה, על ידי רשות הבנקים האירופאית. במסגרת המבחנים, נכשלו כ-8 בנקים מתוך 90 שנבחנו בסך הכל. כלל הבנקים שלא עברו המבחנים, נזדקקים לתוספת אשראי כוללת של 2.5 מיליארד אירו, כדי לעמוד בתנאי הרגולטור.

"החדשות האחרונות בדבר (תוכנית ל)הזרמת הון לבנקים נשמעות כמו הכיוון הנכון, ולמרות שבשלב הזה השווקים אופטימיים בראי המידע החדש, אנחנו נשארים זהירים ומחכים לפרטים נוספים", כתבה אנטוניס-סילבה במזכר ללקוחותיה. "אנו עשויים לראות הצעות בנושא בימים ושבועות הקרובים, אבל כנראה שההטמעה והמימוש הסופי של ההצעות ייקח יותר זמן מכפי שניתן לצפות".

הסקירה המדוברת של קרדיט סוויס מגיעה על רקע התבטאויות של מובילי המדיניות הפיננסית באירופה, ביניהם חוסה מנואל בארוסו (נשיא הנציבות האירופית), וכן קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, שמבהירים כי תוכנית כוללת לטיפול במשבר החוב - אשר תכלול הזרמת הון לבנקים מחד, ו"תספורת" גדולה יותר לבעלי האג"ח של יוון מאידך, כדי להציל את האחרונה מהכרזה על חדלות פירעון.