ארה"ב: 404 א' תביעות שבועיות לדמי אבטלה - מתחת לצפי

ממוצע התביעות השבועיות לחודש האחרון - ברמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט ■ דוח התעסוקה לספטמבר הצביע על 103 אלף משרות חדשות בארה"ב ■ הגירעון המסחרי נותר על 45.6 מיליארד דולר

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסמו היום (ה') לפני פתיחת המסחר מספר נתונים חשובים. ראשית, פורסם נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8 באוקטובר, שירדו ל-404 אלף תביעות שבועיות. לעומת זאת, נתון הגירעון המסחרי של ארה"ב לחודש אוגוסט, נותר ללא שינוי.

זאת, כאשר נתון התביעות השבועיות לשבוע החולף עודכן כלפי מעלה ל-405 אלף תביעות, לעומת 401 אלף תביעות באומדן קודם. נציין כי הצפי בשוק היה לנתון של 406 אלף תביעות, ולפיכך הנתון הנוכחי הוא מעט מתחת לצפי, ומהווה הפתעה חיובית.

ממוצע התביעות השבועיות לדמי אבטלה ל-4 השבועות האחרונים - נתון המהווה אינדיקטור אמין יותר למצב שוק התעסוקה האמריקני - ירד ב-7,000 תביעות ל-408 אלף תביעות, הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע אוגוסט.

"שוק התעסוקה בארה"ב עדיין בעייתי, אבל אנחנו משתפרים", טוען ג'ושוע שפירו (Joshua Shapiro), אנליסט מניו יורק. "אולם צריך לזכור שנתון תביעות שעומד סביב ה-400 אלף עדיין מצביע על שוק מקרטע, ושקצב ההתאוששות אינו מספק".

שוק התעסוקה מתאושש

נתון התביעות השבועיות הנוכחי, נזכיר, הינו נתון חשוב ביותר עבור המשק האמריקני, שמנסה להתאושש מסטגנציה בשוק התעסוקה - לאחר שבחודש אוגוסט פורסם דוח תעסוקה שהצביע על יצירה של אפס משרות.

אולם, דוח התעסוקה לחודש ספטמבר אושש את הסנטימנט בשוק, כשהצביע על יצירה של 103 אלף משרות חדשות בשוק האמריקני תוך חודש (משמעותית מעל צפי ל-56 אלף משרות חדשות בלבד). כמו כן, באותו החודש עודכן כלפי מעלה האומדן המאכזב מחודש אוגוסט, וכיום מוערך כי בחודש אוגוסט נוצרו דווקא כ-57 אלף משרות חדשות.

כמו כן, פורסם כאמור נתון הגירעון המסחרי לחודש אוגוסט, שנוצר ללא שינוי ברמה של 45.6 מיליארד דולר. זאת, כאשר נתון הגירעון המסחרי לחודש יולי עודכן גם הוא כלפי מעלה לאותה הרמה - לעומת רמה של 44.8 מיליארד דולר באומדן קודם.