שלדון אדלסון וחיים סבן - על הכוונת של מיט רומני

הפוליטיקאי הרפובליקני, ששואף לעקור את ברק אובמה מהבית הלבן, מחפש תורמים בקרב יהודים מאוכזבי אובמה ■ סבן: "רומני הוא מתמודד ראוי"

מיט רומני, שמתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מחפש תורמים בקרב יהודים מאוכזבי אובמה. אחת מהמטרות העיקריות של חיזוריו - המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן, שכבר הכריז בעבר, כי לא יצביע שוב בעד הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, בגלל יחסו לישראל.

המחנה של רומני לא פוסח גם יהודים רפובליקניים, שתומכים במתמודדים אחרים על המועמדות הרפובליקנית. אחד מהבולטים בקבוצה זו הוא איל ההימורים שלדון אדלסון, שידוע כתומך של ניוט גינגריץ', יו"ר בית-הנבחרים לשעבר, שמנסה אף הוא לפלס דרך לבית הלבן, עד עתה בהצלחה מעטה מאוד.

לפי ידיעה במדור הרכילות "עמוד 6", ב"ניו יורק פוסט", מאמצי מחנה רומני לגייס את תמיכת שני המיליארדרים, עדיין לא הניבו תוצאות החלטיות. "(הגיוס של) חיים יהיה הישג גדול"" אמר ל"פוסט" מקור בלתי מזוהה. "זה יהיה איתות לדמוקרטים בהוליווד שזה בסדר גמור לנטוש את אובמה". סבן היה אחד מהתורמים הגדולים למפלגה הדמוקרטית במשך שנים רבות. ביל והילארי קילנטון נמנים עם ידידיו האישיים.

סבן, שלא הסתיר בעבר את אכזבתו מהמדיניות ומהיחס של אובמה כלפי ישראל, אישר לדובר לתת ל"פוסט" את ההצהרה הבאה: "מר סבן מאמין שרומני הוא מועמד ראוי. מכל מקום, הוא מעולם לא דיבר אתו או עם עוזריו".

מטרה נוספת של רומני הוא סטיב ווין, איל הימורים ומתחרה גדול של אדלסון. לפי העיתון, ווין קרוב להחלטה להעניק את תמיכתו לרומני. גם ווין (לשעבר: ויינברג) הוא יהודי. "האם העובדה שרומני מחזר אחרי ויין עלולה לעלות לו בתמיכתו של אדלסון"? - תמה מקור שמצוטט ב"פוסט".

אובמה עדין נהנה מתמיכה משמעותית בקרב יהודים בולטים בתעשיית הבידור בהוליווד. לפי "הוליווד ריפורטר", כוכבים כג'ורג' קלוני, טום הנקס, וויל פארל והבמאי סטיוון ספילברג נמצאים במחנה של נשיא ארה"ב. כל אחד מהם תרם לקרן הבחירות של אובמה 35,800 דולר, הסכום המרבי שניתן לתרום למועמד לנשיאות על פי החוק.

ועם זאת, המפיק לורנס בנדר אמר לעיתון, כי רבים בהוליווד התאכזבו מהנשיא. שיעור התמיכה בו נמצא בסימן ירידה. הסיבות לכך אינן קשורות בהכרח לישראל אלא מהעובדה שאובמה זנח תכניות רבות שזכו בתמיכת המחנה הליברלי. למשל, החלטת הבית הלבן לדחות יישום תקנות מחמירות למניעת זיהום אוויר חוללה אכזבה מרה, אומר בנדר.