מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, יורם כהן, התפטר מתפקידו

כהן הודיע לעובדי ערוץ 1 כי החליט לפרוש מהתפקיד "מסיבות אישיות" ■ הנהלת רשות השידור התכנסה הבוקר לדיון מיוחד על סיקור חזרתו של גלעד שליט במבצע שידורים מיוחד

מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, יורם כהן, הודיע לעובדים בערוץ כי הוא מתכוון לפרוש מתפקידו מיד לאחר השידורים המיוחדים לרגל החזרת החייל החטוף גלעד שליט. כהן, המשמש בתפקיד במינוי בפועל, הודיע לעובדים כי החלטתו לפרוש מהתפקיד נובעת "מסיבות אישיות".

את ההודעה על התפטרותו מסר כהן בשני מסרונים שנשלחו בסלולרי לפני שעה קלה. "שלום חברים", כתב כהן במסרון הראשון, "לידיעתכם, ביקשתי מהמנכ"ל לסיים את תפקידי כמנהל חטיבת החדשות בימים הקרובים לאחר מבצע השידורים של שחרור שליט. לאחר חופשה קצרה אחזור לעבודה עיתונאית ראויה בחדשות".

"בהמשך להתפטרותי מסיבות אישיות", הוסיף כהן במסרון שני שנשלח זמן קצר לאחר מכן, "כעת עלינו לעשות הכול כדי להצליח ולהירתם למבצע השידורים החשוב לשחרור גלעד שליט בערוץ הראשון".

בתוך כך, מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, כינס הבוקר (ו') את הנהלת הרשות לדיון מיוחד על סיקור חזרתו של גלעד שליט, במבצע שידורים מיוחד שיכלול את כל המדיות ויחל כבר היום.

בערוץ הראשון ישודרו מהדורות בוקר החל ביום ראשון ידי בוקר החל בשעה 6:30 ועד השעה 9:00, ויקיימו לאורך מבצע השידורים אולפנים פתוחים, מהדורות חדשות מיוחדות ונרחבות, מבזקים ושידורים מיוחדים בהתאם להתפתחויות.

הערוץ הראשון אף יפעיל אולפן מיוחד במצפה הילה ממנו יועברו חלק מהשידורים, ובכללם מהדורת "מבט" "יומן" ועוד.

במסגרת השינויים בלוח השידורים, משחק הכדורגל שתוכנן להיות משודר ביום ראשון בערוץ 1, ישודר בערוץ 33 החל בשעה 20:30.

גם בקול ישראל צפויים שינויים. נערכים לשידורים מיוחדים שימשכו לאורך כל הימים ויועברו מתוך אולפן מיוחד שיוקם לצורך כך במצפה הילה. כל השידורים המיוחדים - ובכללם "הבוקר הזה" עם אריה גולן, "הכול דיבורים" עם ירון דקל, יומנים וכדומה - יועברו מהאולפן המיוחד.

גם הטלוויזיה הישראלית בערבית תייחד את שידוריה החל מהיום לנושא חזרתו של גלעד שליט. כל התוכניות ישודרו בסימן הארועים, וצוותי שידור מיוחדים ישדרו בפריסה מיוחדת מכל מוקדי ההתרחשויות. כך גם לגבי קול ישראל בערבית - רשת ד'.

"אני בטוח שהעובדים המצוינים והמקצועיים בכל המדיות יירתמו בכל המרץ כדי להביא לציבור את השידור הטוב, המקצועי והמהימן ביותר עם מרב האינפורמציה, כיאה לשידור ציבורי", מסר מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם.

"השידורים האחרונים הוכיחו את יכולתה של רשות השידור, ואני משוכנע כי מבצע השידורים המקיף של חזרתו של גלעד שליט יוכיח את עוצמתה של רשות השידור כגוף שידור רלוונטי המאגד רדיו וטלוויזיה בשתי שפות", אמר יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת. "זוהי הזדמנות טובה לארגן, תחת ניהולו של המנכ"ל יוני בן-מנחם, את מערכות החדשות כשידורי ניסיון לערוץ החדשות אותו תשיק בקרוב רשות השידור".

באשר להתפטרות יורם כהן נמסר מרשות השידור כי "איננו מתייחסים לעניינים אישיים של עובדי הרשות".