לאחר 35% נפילה ב-4 חודשים: מניית סיטי תזנק ב-57%?

אתר "דה סטריט" מונה 5 סיבות שבגללן כדאי לקנות את מניית סיטי עכשיו

קצת יותר מ-4 חודשים בלבד חלפו מאז שבנק סיטי ביצע ספליט הפוך של 1 ל-10 למניה שלו, במטרה להכפיל פי 10 את השער שלה תוך צמצום מספר המניות בשוק, וזאת על מנת למשוך יותר משקיעים מוסדיים ולהגדיל את הסחירות במניה. בארה"ב, נזכיר, משקיעים מוסדיים רבים מנועים מלהשקיע במניה ששערה נמוך מ-5 דולרים. אך מאז הספליט ההפוך, מניית סיטי נפלה ב-35% בעוד שמדד מניות הפיננסים ב-S&P 500 נפל ב-23%, בעיקר בשל משבר החוב באירופה.

למרות הנפילה, אתר "דה סטריט" מספק 5 סיבות טובות לקנות את מניית סיטי כעת. ההמלצה נוגעת למשקיעים לטווח ארוך, כלומר לכמה שנים טובות. להלן הסיבות שמונה "דה סטריט", אשר פורסמו גם ברשת CNBC:

■ המניה פשוט זולה -> מניית סיטי נסחרת היום במכפיל 6 בלבד על הרווח החזוי ב-2012. מדובר בשווי דומה לזה של בנק אוף אמריקה, שצפוי לרשום הפסדים ניכרים על החשיפה שלו לשוק המשכנתאות בארה"ב, חשיפה שאינה גדולה כ"כ בסיטי.

בנק אוף אמריקה מחזיק במשכנתאות של בעלי בתים המפגרים בתשלומים מזה למעלה מ-90 יום בהיקף של 148.8 מיליארד דולר. אצל JP מורגן עומד מספר זה על 52.4 מיליארד דולר, וול פרגו עם 14.8 מיליארד דולר ואילו סיטי עם 1.7 מיליארד דולר בלבד. זו אחת הסיבות המרכזיות שבנק UBS מחזיק בהמלצת "קנייה" על סיטי עם מחיר יעד של 43 דולר למניה - גבוה ב-50% ממחירה בשוק.

■ הדיבידנדים בדרך? סיטי ממשיך לחזק את ההון העצמי שלו ומגדיל את הלימות ההון, כך שייתכן שהבנק קרוב לנקודה בה הוא יוכל לבצע רכישות עצמיות של המניה (BuyBack) או לחלק דיבידנדים למשקיעים. יחס הלימות ההון הראשוני של הבנק עמד על 11.7 נכון לסוף הרבעון השני של 2011 - פי 2 מזה שב-2009. אנליסטים מעריכים שהבנק יוכל לחלק ב-2012 דיבידנד ב-2 מיליארד דולר ולבצע רכישות מניות של עד 4 מיליארד דולר ועדיין לעמוד ביעדי הלימות ההון הנדרשים לשנת 2019 עוד לפני תום שנת 2013.

■ חיזוק הנוכחות בשווקים מתעוררים -> במהלך הרבעון השני רשם סיטי הכנסות של 4.8 מיליארד דולר מחוץ לארה"ב. מחד, המשבר באירופה מעיב על הכלכלה העולמית בכלל ועל סקטור הבנקים בפרט, אך סיטי ממשיך להעמיק נוכחות באמריקה הלטינית ובאסיה, כדי ליהנות מהצמיחה המהירה של השווקים המתעוררים בטווח הארוך.

■ "אנליסטים יפמפמו את המניה" - כך מעריך אתר "דה סטריט" בעוד ש-16 אנליסטים המסקרים את המניה ממליצים לקנות אותה, מתוך סך של 22 אנליסטים שמסקרים את סיטי. 4 אנליסטים מחזיקים בהמלצת "נייטרלי" והשניים הנותרים ממליצים למכור את המניה. לפי נתוני אתר יאהו פייננס, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים הינו כ-45 דולר למניה, המשקף זינוק של 57%.

■ האסטרטגיה של המנכ"ל ויקראם פנדיט עובדת -> האסטרטגיה של פנדיט פשוטה למדי: להפריד בין הנכסים הטובים של סיטי לבין הנכסים "הרעילים" שלו, תוך מגמת הקטנת הנכסים הרעילים והשבחת הנכסים הטובים. ברבעון הראשון של 2008 הסתכם סך הנכסים הרעילים ביותר מחצי טריליון דולר; נכון לסוף הרבעון השני, סך זה קטן ל-308 מיליון דולר - הוכחה לכך שאסטרטגיית "הבנק הטוב, הבנק הרע" עובדת.