הולו ממשיכה לחפש מזומנים: שוקלת מחדש לצאת להנפקה

חברת שירות הווידיאו המקוון הפסיקה במאי השנה הליכים להנפקה ראשונית לציבור, לפי שווי כולל של 2 מיליארד דולר ■ החברה מחפשת מזה זמן רב הון על בסיס רכישה או גיוס חיצוני

חברת שירות הווידיאו המקוון הולו (Hulu), שוקלת מחדש את האפשרות לצאת להנפקה ראשונית לציבור בארה"ב, לאחר שהחליטה במאי השנה להפסיק את ההליכים להנפקה ציבורית מתוכננת, לפי שווי כולל של 2 מיליארד דולר - כך מדווחת היום (א') סוכנות "בלומברג".

הנפקה לציבור של מניותיה של הולו - אשר נמצאת בבעלות משותפת של תאגיד התקשורת ניוז קורפ ו-וולט דיסני - צפוייה לתרום לה משמעותית. "היא תאפשר לה לגייס הון, להוסיף אפיקי תוכן חדשים לשירותים שלה וכן לשמר את ההנהלה הבכירה בחברה", מסבירה לאורה מרטין (Laura Martin), אנליסטית ב-Needham & Co בקליפורניה. "בנוסף, צפוייה הזרמת הון מיידית לסייע להולו להתגבר על התחרות המתמשכת עם המתחרות המרכזיות שלה - נטפליקס ואמזון".

אולם, הדילמה המרכזית של בעלי השליטה בהולו היא אם ללכת שוב על הנפקה ולאבד את השליטה המוחלטת על תכני הווידיאו ושיתופי התוכן שהחברה מקיימת עם ערוצי תקשורת בארה"ב, או לחלופין לנסות לגייס הון באופן פרטי לשמור על תהליכי קבלת ההחלטות קרוב לחזה. "האם בעלי השליטה בהולו יסכימו לעוד מימון שמגיע גם עם עוד סיכון? זו השאלה", טוענת מרטין.

מנכ"ל הולו, ג'ייסון קילר (Jason Kilar), ניסה למנוע בפברואר האחרון מבעלי השליטה בהולו להכניס פרסומות לשירותי הווידיאו שלה באינטרנט, בטענה כי פרסומות אלה אינן מקבילות לפרסומות "רגילות" בטלוויזיה. על פי קילר, הכנסות החברה ב-2011 יגיעו ל-500 מיליון דולר.

בהולו, נזכיר, ויתרו כאמור לא מזמן על האפשרות של הנפקה לגיוס הון, וחיפשו לא מעט זמן קונים פוטנציאליים - כאשר בין החברות שהתעניינו בשירותי הווידיאו שלה, ניתן היה למצוא גם את ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל. מורגן סטנלי ובית ההשקעות גוגנהיים, אשר היו אמונים על איתור הרוכשים המתאימים בעבור הולו - נפגשו עם נציגיהן של כתריסר חברות, דוגמת יאהו, מיקרוסופט ו-AT&T, אולם נראה כי המגעים הלו חרס עד כה.