נציגי ה-G-20 שוקלים להטיל על 50 בנקים חובת הגדלת הון

כך על פי שני גורמים רשמיים המקורבים לעניין: מתגבשת רשימה של 50 בנקים חשובים הנדרשים להגדיל הון - זאת כאמצעי לחיזוק הרגולציה על הבנקים

לקראת ועידת ה-G-20 שתתכנס בראשית נובמבר, הממשלות שוקלות לגבש רשימה של 50 בנקים, החשובים למערכת הפיננסית של הכלכלה הגלובלית, הזקוקים להון נוסף, כך על פי גורמים בכירים ממדינות המשתתפות בוועידה.

"הרשימה שגובשה ע"י יו"ר המועצה ליציבות פיננסית באירופה, מריו דראגי, צפויה להתפרסם בעת פגישת הפסגה של מנהיגי 20 המדינות בקאן שצרפת ב-3-4 בנובמבר", כך על פי אותם גורמים בכירים, שנותרו בעילום שם בטענה כי הדיוניים הם פרטיים. על פי הדיווח, אותם בנקים שינקבו בשמם ויכנסו לרשימה, יהיו מחוייבים בהגדלת ההון - זאת כאמצעי לחיזוק הרגולציה על הבנקים.

קיים סכסוך מתמיד בין הרגולטורים לבין המוסדות לגבי הטלת חוקי רגולציה נוספים כאשר המוסדות מחזיקים בטענה כי דרישות הרגולציה עלולות להזיק ולפגוע בהתאוששות הכלכלית בעולם. בין הבנקים שטענו כך השנה היו בנק אוף אמריקה ו-JP.מורגן, שטענו כי הכללים החדשים יגבילו את היכולת במתן הלוואות ובכך יפגעו בצמיחה.

שר האוצר של צרפת, פרנסואה בארואין, אישר במסיבת עיתונאים כי יש בכוונת חברי הוועידה לפרסם רשימה של מוסדות בועידת הפסגה בקאן בחודש הבא. השר הצרפתי אמר כי הוועידה תאשר מסגרת להגדלת הפיקוח על הבנקים כדי לצמצם את הסיכונים.