הדולר נחלש: "השקל עשוי להמשיך להתחזק ל-3.6 שקלים"

שער האירו נקבע על 5.03 שקלים ■ האינפלציה השנתית (12 חודשים אחרונים) עומדת על 2.9% לאחר ירידה של 0.2% במדד המחירים לצרכן

המסחר במט"ח ננעל היום (ב') בהיחלשות קלה של הדולר מול השקל, המטבע האמריקני איבד כ-0.8% מערכו ושערו נקבע על 3.63 שקלים. גם האירו איבד כ-0.4% מערכו וננעל על שער של 5.03 שקלים.

נזכיר כי מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר ירד באופן מפתיע ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1% כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביום ו' האחרון. כתוצאה מהשינויים במדד ספטמבר, עומדת האינפלציה השנתית (12 חודשים אחרונים) על 2.9%, בתוך יעד המחירים שקבעה הממשלה (בין 1% ל-3%). בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 (ינואר-ספטמבר), הסתכמה האינפלציה ב-2.2%. האינפלציה השנתית תשפיע על החלטת הריבית לחודש נובמבר שתפורסם בשבוע הבא.

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן מעריך כי טרם מוצה פוטנציאל התחזקות השקל הנהנה מרוח גבית עם ההתאוששות ותיקון השערים בשוקי ההון. "השקל עשוי להמשיך להתחזק אל עבר רמת 3.60 שקלים לדולר ואף מעבר לכך", מעריך. פריימן הוסיף כי "על רקע מדד חודש ספטמבר הנמוך מהציפיות והתכנסות תווי האינפלציה לתחום יעד הממשלה עשוי בנק ישראל לפעול ולהפחית את שער הריבית כבר בטווח הקצר לעבר 2.50%".

בזירה העולמית הדולר מתחזק מול האירו ונסחר בשער של 1.38 דולר לאירו. בבורסות אסיה נרשמות הבוקר עליות חדות והאווירה היא חיובית על רקע הנכונות שמביעים מנהיגי אירופה לפתור את המשבר. בסוף השבוע התקיים פורום שרי האוצר של מדינות ה-G-20 ובו עלה המסר החד משמעי למנהיגי אירופה למצוא פתרון למשבר ולהגדיל את קרן הסיוע (EFSF) ל-440 מיליארד אירו. גם בבורסות אירופה אווירה חיובית ונרשמות עליות שערים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]