"הירושה של סטיב ג'ובס": האם "אייפון 5" חוזר לכותרות?

ההערכות האחרונות מדברות על כך שמנכ"ל אפל המנוח הקדיש את הזמן הקצוב שלו בשביל לייצר את יצירת המופת האחרונה שלו - האייפון 5 ■ "ג'ובס לא היה מעורב באייפון 4s בגלל שזמנו היה מוגבל"

זוכרים את ה"אייפון 5"? זה שכולם לא הפסיקו לדבר עליו לפני כשבועיים? התקוות של כל מעריצי אפל התנפצו לרסיסים בזמן שחשפה אפל את הדור החמישי של מכשיר האייפון, האייפון 4s, ולא מכשיר חדש לחלוטין. השמועות וההערכות מיד לאחר חשיפת האייפון החדש/ישן מיהרו להכריז שהתפטרותו שלו סטיב ג'ובס מתפקיד המנכ"ל כבר נותנת את אותותיה, והמכשיר החדש מאכזב מאוד לנוכח ההתקדמות של שוק הסלולר העולמי.

יומיים לאחר מכן נודע כי ג'ובס הלך לעולמו, ועבור מעריצי אפל היה זה שבוע מאוד לא קל. אך ככל הנראה ג'ובס לא השאיר את אפל בידיים ריקות, ועל פי הדיווח של Cnet, אנו צפויים לחזות בפרויקט האחרון שיהיה מתחילתו ועד סופו 100% סטיב ג'ובס. על פי הדיווח של האנליסט אשוק קומאר, מבית ההשקעות רודמן ורנשאו, השמועות על מכשיר חדש שיהיה בעל עיצוב וחומרה חדשים לגמרי אכן מציאותיות, וזהו למעשה הפרויקט האחרון של ג'ובס בטרם התפטר מתפקיד המנכ"ל ומת זמן קצר לאחר מכן.

כמו לפני שבועיים, ולמעשה לאורך כל השנה האחרונה, האייפון שעליו מדבר קומאר צפוי להיות בעל מסך גדול יותר, עיצוב דק ומרשים יותר וכן להיות האייפון הראשון שיתמוך ברשתות הדור הרביעי (4G). באותו דיווח מ-Cnet ישנה התייחסות של מקורב אחר לעניין, שטוען כי מה שכולם מכנים כ"אייפון 5" הוא למעשה אייפון בעל עיצוב חדש לחלוטין וזה היה פרויקט גדול מאוד שסטיב ג'ובס בעצמו הקדיש לו את כל הזמן שהיה לו: "הוא (ג'ובס) לא היה כל כך מעורב באייפון 4s בגלל שזמנו היה מוגבל", אומר המקור.

הדיווח הזה יכול להתיישב בקלות עם העובדה שאפל אכן לא הציגה חידושים משמעותיים עם הדור החמישי של מכשיר האייפון, אייפון 4s, וזאת לאחר תקופה ארוכה של יותר מ-14 חודשים מאז האייפון 4. שוק הסלולר התקדם מאוד בשנה וחצי האחרונות והציפיות היו מאוד גבוהות מצד החברה ששינתה את פני הסלולר כבר ב-2007.

על אף ששוב פעם צריך להדגיש ולזכור שמדובר בשמועות והערכות בלבד, סביר להניח שג'ובס אכן השאיר משהו אחריו. ואם חשבתם שראיתם תורים ארוכים של מעריצי אפל בעת השקות מוצרים חדשים - חכו שייצא מכשיר שימותג בתור "הירושה של ג'ובס"...