ממשיכים חילוקי הדיעות ב'פד' בנוגע לצעדי עידוד הצמיחה

יו"ר ה'פד' של שיקאגו: "אם נמשיך לשבת בחיבוק ידיים נספוג פגיעה קשה במהימנות שלנו" ■ יו"ר הפד של ריצ'מונד: "אין ל'פד' הרבה דברים שהוא יכול לעשות"

שני בכירים בפדרל ריזרב חלוקים בדעותיהם לגבי יכולתו של הבנק להגביר את הצמיחה, כאשר אחד קורא לפעול ביתר שאת על מנת למנוע נפילה בנתוני התעסוקה, בעוד השני טוען כי צעדים נוספים רק יגרמו לאינפלציה.

יו"ר ה'פד' של שיקאגו, צ'ארלס אוונס, אמר אתמול (ב') כי "אם נמשיך לשבת בחיבוק ידיים בעוד הכלכלה צונחת, אנו נספוג פגיעה קשה במהימנות שלנו". ג'פרי לאקר, יו"ר ה'פד' של ריצ'מונד, טוען כי "אין ל'פד' הרבה דברים שהוא יכול לעשות, מכיוון שחוזקה של ההתאוששות תהיה עצמאית יחסית מההחלטות המוניטריות שלנו".

נזכיר, כי ועדת השוק הפתוח הכריזה ב-21 בספטמבר על "אופריישן טוויסט" - המרת אג"ח קצרות טווח בארוכות טווח בהיקף כולל של 400 מיליארד דולר עד סוף יוני 2012, במטרה למנוע מיתון. מהפרוטוקולים של ה'פד' עולה שחלק מהבכירים הביעו עוד לפני ההחלטה על ה"טוויסט" חששות כבדים מהתחזיות של ה'פד' עצמו לגבי צמיחה הדרגתית במשק האמריקני.

הדיעות המנוגדות משקפות את חוסר ההסכמה העמוק בנוגע לוועדת השוק החופשי וקבלת ההחלטות שלה, בזמן שבן ברננקי, יו"ר ה'פד', מרכז מאמצים להקטין את אחוזי האבטלה, שהגיעו ל-9%.