מכורים: 79% לא יכולים להעביר יממה בלי להיכנס לפייסבוק

ההתמכרות לפייסבוק מתבטאת בסקר חדש שנערך בקרב 2,500 גולשים: 44% נכנסים לפייסבוק בבוקר עוד לפני צחצוח השיניים ■ 20% פתחו חשבון חדש לאחר שמחקו את הקודם

כולנו יודעים שההתמכרות לפייסבוק היא אמיתית, ורבים מאיתנו לא מסוגלים להעלות על דעתנו איך מעבירים יום אחד מבלי לבקר ברשת החברתית המובילה בעולם. בסופו של דבר, 800 מיליון גולשים אינם טועים. אולם, האתר AllFacebook מפרסם סקר חדש שנערך בקרב 2,500 סטודנטים אמריקניים, שמעניק זווית נוספת על עוצמת ההתמכרות של הגולשים ברשת.

על-פי הסקר, שנערך בשיתוף-פעולה של מספר מגזינים העוסקים בחיי רשת, 79% מהנשאלים לא מסוגלים להעביר 24 שעות מבלי לבדוק מה קורה בפרופיל הפייסבוק שלהם, בין אם זה באמצעות המחשב ובין אם באמצעות אפליקציה ייעודית לסמארטפון שלהם.

בנוסף, 50% מהנשאלים דיווחו כי הם פשוט מפוחדים מרמת התלות שלהם בגלישה בפייסבוק ומהאופן בו הם צורכים מידע על מה שקורה סביבם ובחייהם של החברים שלהם באמצעות הרשת החברתית.

נתונים מעניינים נוספים מתוך הסקר מספרים כי 20% מתוך אלה שבחרו להתנתק לחלוטין מפייסבוק, ואף לסגור ולמחוק את הפרופיל שלהם, חזרו ופתחו חשבון חדש. יחד עם זאת, 70% הבטיחו כי אם יום אחד פייסבוק תהפוך (חס וחלילה) לשירות בתשלום - הם לעולם לא ישלמו עבור זה ופשוט יתנתקו וימחקו את החשבון שלהם.

באופן מפתיע (או שלא) ביחס לעוצמת ההתמכרות של הגולשים לרשת החברתית, 92% מהנשאלים דיווחו כי הסטטוסים בפייסבוק אינם מועילים להם. בנוסף, הסטטוסים שהכי מטרידים לדעת קבוצת הנשאלים הם כאלו של ציטוטים מתוך שירים, סטטוסים של דפים שלהם עשו 'לייק', סטטוסים הקשורים לנושאים פוליטיים ואפילו פרסום תמונות של תינוקות.

ובאשר לאלה שתמיד רוצים לבדוק מה קורה בפרופילי הפייסבוק של המכרים שלהם, 65% טענו כי הם היו מאוד מובכים אם פייסבוק הייתה מאפשרת לגולשים לראות מי בדק את הפרופיל שלהם.

על אותו משקל, כ-50% מהנשאלים הביעו, בשלב כזה או אחר, זעם על אבטחת הפרטיות של פייסבוק שמנעה מהם לבדוק מה קורה בפרופיל הפייסבוק של החבר/ה לשעבר שלהם.

נתון נוסף, ודווקא משמח, מספר כי רק 6% מהנשאלים דיווחו כי הם סיימו קשר עם בן/בת הזוג שלהם באמצעות הודעה פרטית או בפרסום על הקיר שלהם בפייסבוק.

66% דיווחו כי באלבומי התמונות שלהם בפייסבוק יש תמונות שלהם כשהם שיכורים או תמונות שתויגו על-ידי החברים שלהם בעת שהשתכרו. אולי בגלל זה כ-44% מהנשאלים דיווחו כי הם רצים לבדוק את פייסבוק בבוקר, עוד לפני שהם מצחצחים שיניים? מזל שפייסבוק לא מסוגלת (עדיין) להעביר ריחות.