גרמניה: "לא התקבלה כל החלטה באשר לקרן החילוץ"

הודעה של שר האוצר הגרמני מתייחסת לדיווח ב"גרדיאן" לפיו גרמניה וצרפת הגיעו לידי הסכמה באשר להרחבת קרן החילוץ ל-2 טריליון אירו ■ סרקוזי ומרקל צפויים לדון היום בטלפון לקראת הוועידה האירופית שתיערך ב-23 באוקטובר

גרמניה יצאה היום (ד') בהודעה רשמית שעתידה לשים קץ לספקולציות סביב הרחבת קרן החילוץ של אירופה. "לא התקבלה כל החלטה באשר להגדלת קרן החילוץ של אירופה (EFSF) ולהפכה ליעילה יותר", כך הודיע דובר שר האוצר הגרמני. על פי דיווח שפורסם היום, שר האוצר הגרמני אמר למחוקקים כי הרחבת קרן החילוץ להיקף של 1 טריליון אירו הוא אפשרי.

הודעה זו מתייחסת לדיווח ב"גרדיאן" אמש לפיו גרמניה וצרפת הגיעו לידי הסכמה באשר להרחבת קרן החילוץ של אירופה באופן משמעותי להיקף של 2 טריליון אירו.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי וקנצרית גרמניה, אנגלה מרקל, צפויים לשוחח היום בטלפון לפני ועידת הפסגה בבריסל ב-23 באוקטובר שמטרתה לגבש פיתרון מקיף לבעיות החוב של אירופה, כך הודיע דובר ממשלת צרפת היום בהודעה רשמית. "מטרת הוועידה כבר ידועה וכוללת תוכנית אירופית מקיפה להגדלת ההון הבנקים, חיזוק קרן החילוץ של אירופה והפיכתה ליעילה ואפקטיבית ומציאת פיתרון לבעיות החוב של יוון שמטלטלת את גוש האירו", אמר. "הוועידה ב-23 באוטובר היא רגע קריטי לאירופה ולצרפת", הוסיף.

דובר ממשלת צרפת סירב להתייחס לדיווחים לפיהם גרמניה וצרפת הסכימו להרחיב את קרן החילוץ ל-2 טריליון אירו. "שני המנהיגים ידונו היום בהסכם שהם מכינים לקראת וועידה", אמר.