אובמה דן עם מרקל, סרקוזי וקמרון אודות המשבר באירופה

בשיחת וידאו דנו המנהיגים אודות פתרון המשבר ■ המנהיגים הסכימו ביניהם לעבוד יחדיו, כאשר הם מתכוננים לפסגת ה-G20 בצרפת בתחילת נובמבר

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, דן אתמול (ה') בשיחת וידאו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון, בנושא המשבר הפיננסי באירופה, כך הודיע הבית הלבן.

"מרקל וסרקוזי מבינים את הדחיפות בסוגיות גוש האירו והם עובדים בחריצות על מנת להגיע לפתרון מקיף בנוגע לאתגרים העומדים מולם", נאמר בהודעת הבית הלבן. המנהיגים הסכימו ביניהם לעבוד יחדיו, עת הם מתכוננים לפסגת ה-G20 בצרפת בתחילת נובמבר.

נזכיר כי אתמול העלו חרס מאמציהם של מובילי המדיניות הפיננסית באירופה להגיע לפיתרון למשבר החוב באירופה, כאשר מרקל וסרקוזי עדיין לא מסכימים על הצעדים הבאים בהם יש לנקוט. השניים סיכמו כי ייפגשו בשנית מחר וכן ביום שני הקרוב, לאחר פגישת שרי האוצר של אירופה - שתיערך יום קודם (ב-23 באוקטובר).

בפגישת שרי האוצר ביום ראשון מצפים האנליסטים בשווקים הגלובליים לתוכנית רחבת היקף כדי לטפל בחובות של כלכלות אירופה - אשר תכלול בין היתר אפשרויות מימון נוספות ליוון המחזיקה בחוב של 350 מיליארד אירו לנושיה, יחד עם תוכנית להזרמת הון למערכת הבנקאית באירופה בעיתות חירום. זאת, בנוסף לבחינת הגדלת קרן החילוץ האירופאית (EFSF), שכבר הורחבה בשבוע החולף להיקף של 440 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)