הקפאת ירידות בפרמיירליג? סערה בכוס תה

מנכ"ל ארגון המאמנים באנגליה טען כי "הבעלים הזרים מארה"ב ואסיה רוצים לסגור את הליגה לעליות וירידות"; גורמים בכירים בליגה האנגלית, ביניהם בעלי ליברפול, מכחישים

האם הירידות והעליות בפרמיירליג יוקפאו? עושה רושם שהעניין כלל לא נמצא על סדר היום. זאת למרות דבריו של מנכ"ל ארגון המאמנים באנגליה (LMA), ריצ'ארד בוואן, שטען ביום שני כי "חלק מהבעלים הזרים בליגה, מאסיה ומארצות הברית, מעוניינים לסגור את הליגה בפני עולות חדשות".

בוואן הוסיף כי "במידה ועוד ארבעה-חמישה בעלים זרים ישתלטו על קבוצות בפרמיירליג, העניין הזה עשוי לצאת לפועל". כדי לשנות חוקים מהותיים בפרמיירליג, כגון הנ"ל, דרוש רוב של שני שליש ממועדוני הליגה (בכפוף לאישור סופי של ההתאחדות האנגלית). הקפאת ירידות ועליות תהווה כמובן תקדים בכדורגל האירופי, שבו נהוגה מערכת כזאת בכלל הליגות.

כמחצית מ-20 קבוצות הפרמיירליג נשלטות על-ידי בעלים זרים. חמישה מועדונים נמצאים בבעלות אמריקנית: מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, אסטון וילה, סנדרלנד וליברפול. כידוע, במסגרת שיטת ה"פרנצ'ייז" בליגות הספורט המקצועניות בארצות הברית, לא קיימת מערכת של עליות וירידות מהליגות.

יחד עם זאת, גורמים בכירים בפרמיירליג מכחישים מכל וכל את טענותיו של מנכ"ל ארגון המאמנים. "מדובר בשטויות", התייחס ג'ון וו. הנרי, הבעלים האמריקני של ליברפול, לדבריו של בוואן. "כלל לא שמעתי על דיבורים כאלו". סר אלכס פרגוסון, מאמן מנצ'סטר יונייטד שנמצאת בבעלות משפחת גלייזר האמריקנית, אמר: "הקפאת ירידות ועליות תהיה מכת מוות למועדונים אחרים באנגליה, במיוחד מועדונים מליגת המשנה".

ב"גרדיאן" נטען כי הנהלת אסטון וילה, בראשות הבעלים האמריקני רנדי לרנר, "הופתעה" מהטענות של בוואן.

העיתונאי גבריאל מארקוטי כתב ב"טיימס" כי "בוואן צריך להתבייש בהפחדות חסרות התכלית שלו". לדברי מארקוטי, מדובר על לא יותר מניסיון של בוואן לתפוס כותרות.