מה חושבים בגולדמן זאקס וברקליס קפיטל על נובל אנרג'י?

לאחר שאישרה את חשיפת "גלובס" בדבר קשיים טכניים ב"בלוק 12" ולאור העיכוב בקידוח "לוויתן 3", מעדכנים גופי ההשקעות את המלצותיהם ■ בכמה צפוייה לעלות עוד המניה, אם בכלל?

חברת נובל אנרג'י מרכזת עניין רב בקרב המשקיעים בישראל. לאחר שאישרה השבוע החברה את חשיפת "גלובס" בדבר קשיים טכניים בקידוח ב"בלוק 12" בקפריסין ולאור ההפסקה הבלתי-צפוייה בקידוח "לוויתן 3", מעדכנים גופי ההשקעות הבינ"ל את המלצותיהם ומחירי היעד לחברת הקידוח. אז איזה עתיד צופים האנליסטים לנובל אנרג'י?

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס הורידה את מחיר היעד לחברת הקידוח, המעורבת במספר קידוחים בשדות גז ישראליים מרכזיים באגן הים התיכון. למרות שבגולדמן הורידו את מחיר היעד ל-109 דולר, המחיר עדיין משקף פרמיה נאה של 23% על מחיר הנעילה של המניה אמש בוול סטריט (ב-88.6 דולר). בגולדמן מותירים המלצת "קנייה" על המניה.

במקביל, ספגה נובל בתחילת החודש הורדה של מחיר היעד גם מבית ההשקעות Wunderlich, שחתך את המחיר ל-97 דולר בלבד, לעומת מחיר יעד קודם של 134 דולר - הורדה של 38% בציפיות, למרות שבית ההשקעות עדיין מותיר את ההמלצה על המניה ב"קנייה".

מנגד, אנליסטים בברקליס קפיטל העלו ביום ה' האחרון את מחיר היעד של נובל ל-111 דולר, ממחיר יעד קודם של 107 דולר - מחיר המשקף פרמיה של 25%, מעט גבוהה יותר מזו של גולדמן זאקס. בברקליס נותרים בהמלצת "תשואת יתר" על המניה. גם מחקר המחקר של Sterne Agee שומרים על המלצת "קנייה" לנובל, כך על פי מזכר ששלחו ללקוחותיהם ב-21 בספטמבר.

נזכיר כי נובל אנרג'י מחזיקה בין היתר בכ-40% מרשיון לוויתן, 36% מרשיון תמר ו-36% מרשיון דלית בשטחה של ישראל. לפני יומיים פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2011.