מנכ"ל נובל אנרג'י מודה: נתקלנו בקשיים טכניים בבלוק 12

את הדברים אמר דייוידסון בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ■ דייוידסון: "לפחות עוד שני קידוחי אקספלורציה נוספים במבנים בישראל"

הקידוח בבלוק 12 בקפריסין נתקל בקשיים טכניים בלתי צפויים, כך הודה היום מנכ"ל נובל אנרג'י , צ'ק דייוידסון. עם זאת דייוידסון טען כי מדובר בקשיים לא מהותיים מבחינת הקידוח וסיכויי הצלחתו.

בשיחה עם אנליסטים לרגל פרסום תוצאות נובל אנרג'י לרבעון השלישי אמר דייוידסון כי בנוסף לקידוחים שעליהם הוכרז, כבר צפויים "לפחות עוד שני קידוחי אקספלורציה נוספים במבנים בישראל".

בלוק 12, הנמצא כ-33 קילומטרים צפונית למאגר "לוויתן", הוא מבנה הגז הגדול ביותר בשטחי הרישיונות של נובל אנרג'י בעולם שטרם נקדח. לפי הערכות, המאגר מכיל כ-10 טריליון רגל מעוקבת (TCF) גז טבעי - היקף הממקם את המאגר בין "תמר" ל"לוויתן".

לשותפויות הגז שבשליטת יצחק תשובה, דלק קידוחים ואבנר יש אופציה ל-30% בקידוח, שמימושה מותנה בקבלת אישור הממשל בקפריסין.

קידוח האקספלורציה של נובל בבלוק 12 החל בסוף ספטמבר וזכה לכותרות רבות בגלל איומי ממשלת טורקיה לפגוע בקידוח. בשבוע שעבר דיווח "גלובס" כי במהלך הקידוח בבלוק 12 נתקלה אסדת הקידוח, הומר פרינגטון, בכיסי מים. "גלובס" דיווח כי תופעה דומה התגלתה כבר במהלך קידוח "לוויתן 2" וכי ההתמודדות עם הכיסים עשוייה לעכב את מועד סיום הקידוח בחודש - מנובמבר לדצמבר.

בשיחה שערכו בכירי נובל עם אנליסטים היום, לרגל פרסום דוחות הרבעון השלישי נשאל דייווידסון על-ידי האנליסט ג'ון הרלין מסוסייטה ג'נרל "האם הדיווח העיתונאי שלפיו נתקלתם בקשיים - נכון?".

"נכנסנו ללחצים קצת גבוהים שאילצו אותנו להגדיל את משקל הבוץ ולהקדים את הקייסינג (פעולות טכניות מסויימות ע' ב')", השיב דווידסון והוסיף כי הקשיים חייבו ביצוען של "התאמות קלות אבל לא שינויים אמיתיים". דווידסון נמנע מלומר האם הקשיים יעכבו את מועד סיום הקידוח, אך במקום אחר בשיחה ציין כי הקידוח צפוי להסתיים עד סוף השנה.

במהלך השיחה דיבר דיווידסון בהרחבה בסוגיית ייצוא הגז מישראל. "אנחנו מניחים שכל הגז מ"תמר" ילך לשוק המקומי וכך גם חלק מהגז בלוויתן ואז חלק אחר יילך לייצוא. יש קבוצה שמונתה לבדוק את נושא הייצוא (הכוונה לוועדה בראשות מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח - ע.ב) ואנחנו מספקים לה מידע. צריכה מקומית היא דבר טוב מאד. מצאנו הרבה מאד גז באזור ולכן כל-כך חשוב שתתקבל החלטה בהקדם האפשרי".

נזכיר כי מוקדם יותר היום דווחה נובל אנרג'י על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של שנת 2011. נובל דיווחה על רווח נקי של 441 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 232 מיליון דולרברבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה העליונה, דיווחה נובל על עלייה של 39% בהכנסות להיקף של 924 מיליון דולר.

עוד ציינה נובל אנרג'י בדוחותיה כי מכירות הגז הטבעי בישראל רשמו שיא ועלו בשיעור של 28%. נזכיר כי נובל אנרג'י מחזיקה בין היתר בכ-40% מרשיון לוויתן, 36% מרשיון תמר ו-36% מרשיון דלית בשטחה של ישראל. (לסיפור המלא)