סרקוזי: "מרקל אומרת שהיא בדיאטה ואז אוכלת עוד גבינה"

בזמן שהעולם כולו מצפה ממנהיגי אירופה להציג השבוע פתרון כולל למשבר החוב, ה"טלגרף" מדווח על סכינים הנשלפות מאחורי הקלעים ■ "צעקות בפגישת מרקל-סרקוזי" ■ "לגארד השתיקה את שר האוצר של גרמניה" ■ "יש שם בלגן מוחלט"

שרי האוצר ומנהיגי האיחוד האירופי נפגשים בימים אלה בבריסל לקראת הצגת התוכנית הכוללת לפתרון משבר החוב באירופה, אך מאחורי הקלעים נשלפות סכינים שלפי דיווח בעיתון "סאנדיי טלגרף" הבריטי מראים עד כמה גדולים הפערים בין המנהיגים ועד כמה המשבר הוא לא רק כלכלי, אלא פוליטי.

"זה היה מאוד עגום, מצב הרוח הגרוע ביותר שאני ראיתי. בלגן מוחלט", אמר ל"טלגרף" אחד משרי האוצר האירופים שהשתתף בפגישות לגיבוש התוכנית הכוללת לפתרון משבר החוב. לפי הדיווח, כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, הזהירה כי "אחרי יוון ובלגיה, ההתקוממות קרובה".

וולפגנג שוובלה, שר האוצר של גרמניה, נקט בגישת ה"אמרתי לכם", לאחר שהזהיר כבר לפני שנה וחצי מפשיטת רגל של יוון וקרא לעשות אותה בצורה מסודרת. "הוא היה בלתי נסבל", אמר גורם אירופי בכיר ל"טלגרף". אותו גורם הוסיף גם שלגארד "השתיקה את שוובלה ובאנגלית רהוטה, בשפה שבה הוא לא יכול לדבר".

אך השסע העמוק ביותר מתגלה בדיווח בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שאף ירדו לפסים אישיים. לפי הדיווח, בפגישות פרטיות של סרקוזי ומרקל נראה הנשיא הצרפתי "מתוק ורגוע", אך גורמים בסביבתה של מרקל מתארים אותו כצבוע.

מרקל גם נפגעה מאוד כששמעה את סרקוזי מתבדח עליה מאחורי גבה: "היא אומרת שהיא בדיאטה ואז הולכת לאכול עוד גבינה".

באחת הפגישות של מרקל וסרקוזי בפרנקפורט ביום רביעי האחרון, "היו יכולים לשמוע את הצעקות הבוקעות מתוך החדר", טוען גורם המקורב לנושא.

"אנשים זעמו", אמר דיפלומט ממדינה אירופית קטנה על השיחות שניהלו גרמניה וצרפת עם שאר המדינות בגוש האירו בדבר התוכנית הכוללת לפתרון המשבר. הוא מספר על חילוקי דעות של שאר מדינות אירופה עם גרמניה וצרפת, שנטלו על עצמן את תפקיד "המבוגרות האחראיות" במשבר.

הרמן ואן רמפוי, נשיא האיחוד האירופי שנחשב מקורב מאוד לגרמניה, מתואר כאדם ריכוזי מאוד ושחצן, עד כדי כך שהנציב הכלכלי ז'אן-קלוד יאנקר, אמר עליו: "הייתי חייב הפסקה ממנו", לאחר שנאסר עליו לעשן בסביבתו של ואן רמפוי.