תנובה מעמידה למכירה את שטח המחלבה בחיפה

שווי הקרקע מוערך ב-28 מיליון שקל ■ המחלבה הושבתה לפני כ-7 שנים והפעילות הועברה לאלון תבור ■ בשנות השיא סיפקה המחלבה את כל צריכת החלב של האזור

תנובה מוסיפה נכס נוסף למסע מימושי הנדל"ן שלה ומעמידה למכירה את השטח בו פעלה בעבר מחלבת החברה בחיפה. שוויו של הנכס מוערך ב-25-28 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

המגרש אותו מעמידה תנובה למכירה נמצא בדרך גזאל שבאזור התעשייה חוף שמן בחיפה, ושטחו כ-28 דונם. המגרש ריק ברובו, אולם עדיין קיימים בו מבנים בודדים להריסה בשטח זניח של כ-1,500 מ"ר בנוי.

בעורף הנמל

בעבר שימש המגרש את מחלבת תנובה, שהפסיקה את פעילותה במקום בשנת 2004 לאחר 80 שנה. מאז עבר ייצור מוצרי החלב מחיפה למחלבה שהקימה תנובה באזור התעשייה אלון תבור. בשנות השיא של המחלבה בחיפה הועסקו בה 600 עובדים, שסיפקו את כל תוצרת החלב באזור.

השטח נמצא בעורף נמל חיפה, ועל כן ההערכה היא שמי שירכוש את המגרש יעדיף לבנות בו מבנים שישתלבו עם האופי התעשייתי והלוגיסטי של האזור. על השטח ניתן לבנות מבנים תעשייתיים לפי אחוזי בנייה שיעמדו על 150%, שיתנשאו לגובה של עד 15 מטר, כלומר שלוש קומות.

את המכירה מרכז עו"ד דיויד אמיד ממשרד ש. בירן ושות', שטיפל עד כה במכירת שאר נכסי הנדל"ן של תנובה, כולל שלב א' של מתחם השוק הסיטונאי בת"א ומגרש המחלבה בדרך מנחם בגין בת"א, שנמכר ביוני ליורוקום נדל"ן, פאנגאיה נדל"ן ואלקטרה תמורת 565 מיליון שקל. לפי הערכה של שמאי מקרקעין, המחיר לדונם במגרש הוא בין 900 אלף עד מיליון שקל, כלומר ששוויו הכללי של הנכס עשוי להגיע עד ל-28 מיליון שקל.

לתנובה נכס נוסף בחיפה - השוק הסיטונאי, שפעיל בעיר התחתית בשטח 26 דונם ושניתן לערוך בו שינוי תב"ע (תוכנית בניין עיר) להפיכת ייעודו לאזור מגורים. בשלב זה השוק הסיטונאי בחיפה אינו עומד למכירה.