עו"ד ורו"ח אורי קלינר מונה ליועץ המשפטי של רשות המסים

קלינר יחליף את עו"ד משה מזרחי, שפרש לאחרונה מרשות המסים לטובת הקמת משרד בוטיק

‎‎עו"ד ורו"ח אורי קלינר מונה לתפקיד היועץ המשפטי החדש של רשות המסים - כך הודיע הבוקר (ב') מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי.

קלינר יחליף את עו"ד משה מזרחי, שפרש לאחרונה מתפקידו כיועץ המשפטי של הרשות לטובת הקמת משרד בוטיק בתחום המס. במסגרת תפקידו יעמוד קלינר בראש החטיבה המשפטית ויימנה עם ההנהלה הבכירה של הרשות.

‏‏קלינר (54), שנבחר לתפקיד במסגרת מכרז של נציבות שירות המדינה, החל את עבודתו ברשות המסים ב-1993 וכיהן במספר תפקידים באגף מס הכנסה. לפני כ-6 שנים מונה קלינר כסגן בכיר ליועץ המשפטי לרשות המסים, ובמסגרת זו היה, בין השאר, אחראי על מערך התביעה הפלילית באגף מס הכנסה. לפני כ-5 חודשים, עם פרישתו משירות המדינה של עו"ד מזרחי, מונה ליועץ משפטי לרשות בפועל.

‏גורמים ברשות המסים מתארים את קלינר כ"יד-ימינו" של מזרחי, ואומרים כי הגם שפורמלית הוא היה מופקד על המערך הפלילי, באופן מהותי הוא היה מעורב גם בקבלת ההחלטות בעניינים האזרחיים. "מזרחי סמך עליו ומאוד העריך את דעתו, ולכן עירב אותו בעניינים רבים שהיו מחוץ להגדרת תפקידו", אומר גורם שעבד בצמוד לשניים.

‏קלינר, בעל תואר ראשון במשפטים, תואר ראשון בהצטיינות בחשבונאות וכלכלה ותואר שני בהצטיינות במינהל עסקים (כולם מהאוניברסיטה העברית), מתואר על-ידי הקולגות ברשות כצנוע, אבל ככזה ש"עושה את העבודה, מוכשר ומכיר את דיני המס לפני ולפנים". לדברי גורם ברשות שעבד עמו, "הוא יודע גם פלילי וגם אזרחי, והראייה הרחבה הזו נותנת לו יתרון בעת קבלת החלטות מכריעות כיועץ המשפטי של הרשות".

‏קלינר, שהיה בין המתמודדים המובילים לתפקיד, נתפס כמינוי טבעי לאור המקום שמזרחי נתן לו בעת כהונתו כסגן. "היה די ברור שהוא יהיה המועדף במכרז, כי הוא היה המועמד המתאים והראוי ביותר", אומר אותו גורם מהרשות.