מובילי חרם הקוטג' לפרופ' גילה: "הכרז על אסם מונופול"

במכתב ששלחו לממונה על ההגבלים העסקיים, מארגני חרם הקוטג' דורשים להכריז על אסם כמונופול בשוק תחליפי החלב ■ "ההפרשים במחירי המוצרים בין המותגים בשוק - זניחים"

במכתב ששלחו מארגני מחאת הקוטג' לממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, הם דורשים לפתוח בחקירה בחשד לתיאום מחירים בשוק תחליפי החלב וכן להכריז על אסם כמונופול בשוק זה. הממונה השיב כי העניין נמצא בבדיקה, וכי "מטבע הדברים זה לוקח זמן".

"אנו, יוזמי מחאת הקוטג' הנאבקים ביוקר המחיה ובפרט במחירי המזון הגבוהים בישראל, פונים אליך בשם ציבור ההורים במדינת ישראל שנאלץ לשלם מחיר יקר עבור תחליפי חלב לתינוקות", כתבו מארגני החרם במכתב.

"ההפרשים במחירי המוצרים זניחים"

מארגני החרם הלינו כי לאחר משבר רמדיה נותרו בישראל שתי ספקיות עיקריות לתחליפי חלב - המותג מטרנה תחת אסם וחברת פרומדיקו המייבאת את המותג סימילאק. "ההפרשים במחירי המוצרים בין המותגים זניחים", ציינו במכתב.

עוד התייחסו מארגני המחאה להשקתה של חברת טבע את הנוטרילון, תחליף החלב שלה, אשר "יושק באורח חשוד מאוד במחיר דומה מאוד למחירי המתחרות האחרות בשוק". נציין כי נכון לשעה זו הודיעה טבע כי היא תמכור במחירים הנמוכים בכ-25% ממחירי המחירון את הנוטרילון עם השקתו.

מארגני המחאה ציינו כי "הצרכן הישראלי התעורר ואינו מוכן לשלם מחירים מופקעים עקב מה שנחשד בעינינו כניצול כוחה המונופוליסטי של אסם וכתיאום מחירים ענפי", והוסיפו כי הם דורשים "לפתוח בחקירה מקיפה ויסודית לאלתר כנגד יצרניות תחליפי החלב שמוזכרות במכתב זה, בחשד לתיאום מחירים אסור על-פי חוק, ולהכריז ללא דיחוי על אסם כמונופול בשוק תחליפי החלב".

"הציבור הישראלי ובפרט ציבור ההורים תולה בכם את תקוותו ומייחל להצלחתכם בהפסקת העוול המתמשך שנגרם לו ברבות השנים", סיכמו.