שונאים שופינג? מגוון אתרים מציעים הזמנת מתנות מקוונת

שורה של אתרים מציעים לנו לקנות מתנות בלי לצאת מהבית, ע"י רכישת שוברים ברשת או ע"י הזמנה בעמוד הפייסבוק ■ בין המיזמים גם כאלה שיפתרו לכם את בעיית המתנות לימי הולדת

מה כבר אפשר לחדש בעולם של רכישה מקוונת, קופונים ומתנות אונליין? מסתבר שיש מה לחדש כל הזמן. הצורך לרכוש מתנות קיים תמיד, אם בתקופות כמו עונת החגים ואם סביב אירועים אישיים כאלה ואחרים - ורק הדרך עשויה להשתנות.

רכישת כרטיס מתנה - "גיפט קארד" - המאפשרת למקבל המתנה לבחור לעצמו מה לקנות בסכום קבוע מראש, נהוגה כבר שנים בחנויות ומהווה פטנט מוצלח למדי. רק חיסרון אחד נזקף לחובתו: הצורך לכתת רגליים וללכת לרכוש אותו, הלכה למעשה, בחנות שאליה נרצה לשגר את מקבל המתנה.

כמה אתרים ומיזמים מנסים להציע פתרון אלגנטי לסיטואציה, ואף לנצל במקרים מסוימים את יתרון הקבוצתיות, כמקובל בימינו.

פיית המתנות: קהל צעיר ומבחר מצומצם

אתר פיית המתנות - giftfairy.co.il - מציע פתרון דומה, כשקהל היעד הוא ילדים ונוער - ומאפשר קנייה משותפת של מתנות לימי הולדת ואירועים בגני ילדים, בבית-הספר, במשפחה, בעבודה או בין חברים.

האתר מאפשר למעניקי המתנות להצטרף למתנה שווה במיוחד באמצעות הפקדת סכום כסף מוגדר איתו ניתן לרכוש מתנה שווה ב-8 רשתות וחנויות המוצעות היום באתר, בהן הפיראט האדום, מילגה וצומת ספרים.

איך זה עובד?

נרשמים לאתר ופותחים אירוע לפחות שבוע מראש, לפני תאריך יום ההולדת. מארגני האירוע מחליטים מה סכום ההשתתפות במתנה ואז כל המצטרפים משתתפים בסכום זהה.

בשלב הבא, ה"פיה" שולחת למשתתפים מייל הזמנה עם קישור הצטרפות למתנה. את המייל והקישור שולחים לכל המוזמנים לאירוע, ומי שמעוניין - מצטרף. כשתאריך היעד מגיע, וסכום הכסף הסופי הצטבר, ניתן לרכוש שוברי מתנה, ואם רוצים - לברר מה הילד רוצה ולמלא את משאלתו ברכישה מרוכזת.

"דרך קנייה משותפת כזו אפשר להעביר מסר חינוכי וערכי לילדים", מאמינה ד"ר דפנה לנגפורד-חיים, ממייסדי המיזם.

מה עוד?

ניתן לפצל את הסכום שהצטבר למספר רשתות.

מתנות אתר גיפטפיירי
 מתנות אתר גיפטפיירי

ביי מי: מבחר מרשים ויוזמה קבוצתית

אתר ביי מי מאפשר רכישת שוברי מתנה באינטרנט בצורה קלה ונוחה, מתוך מאגר של 120 רשתות בתחומים מגוונים - בהן קסטרו, סבון, ילדותי, המשביר לצרכן, דוקטור בייבי, מאדינה מילאנו, הדקה ה-90 ועוד - כשמול כולם קיים ממשק מלא עם הקופות.

המערכת מחוברת ישירות לחנויות, וכל מה שצריך הוא להציג למוכר את מסך הטלפון הסלולרי או שובר מודפס. בחודשים הקרובים מתכוונת טלכלל, העומדת מאחורי האתר, להרחיב את המאגר ל-350 רשתות.

"זה לא קופון הנחה", מדגיש יואב בן-יקר, מנכ"ל טלכלל, "זה מוצר אחר לגמרי - אנחנו לא באים 'לשחוט' את בית העסק ולגרום לו להוריד מחירים. אנחנו מציעים לכל הצדדים ערך אמיתי, בלי לשחוק את ערך המוצר או לעבוד על הצרכן".

איך זה עובד?

בוחרים סכום ורשת, מעצבים שובר מתנה ומשגרים אותו למי שצריך באחת מ-3 דרכים - במייל, ב-SMS או בהדפסה.

מה עוד?

* רכישה משותפת: אפשר לרכוש מתנה משותפת. מקים הקבוצה משתף את חבריו בכוונה לרכוש שובר מתנה לחבר, וכל אחד תורם את חלקו. האתר מוסיף 50 שקל.

* סופר שובר: מאפשר לבחור עצמאית באילו מן החנויות באתר לממש את המתנה.

מתנות אתר ביי מי
 מתנות אתר ביי מי

גיפטמי: מתנת יום הולדת משותפת

איך זה עובד?

מעצבים דף יום הולדת אישי, מזמינים את החברים לצפות בו ומציעים להם להשתתף במתנת יום ההולדת. כאן מגיע חלקם של ההורים לצרף בכרטיס אשראי את הסכום שבו יבחרו (מ-25 עד 45 שקל בכפולות של 5) - והחברים מעצבים את הברכות.

5 ימים לפני יום ההולדת ניתן לבחור את המתנות מתוך המבחר המוצע באתר - משחקים, צעצועים, אביזרי יצירה וטיפוח לילדות. המתנות יישלחו עד הבית בצירוף האלבום.

מה עוד?

מחיר המשלוח (באמצעות שליח עד הבית): 35 שקל. בסכום הנמוך מ-50 שקל, הילד יזוכה בתווי קנייה בסכומים עגולים.

מתנות אתר גיפטמי
 מתנות אתר גיפטמי

גיפטורי: כרטיסים משולבים וחיפוש יצירתי

אתר גיפטורי מרכז 20 מותגים ורשתות - הוניגמן ו-TNT, לוצ'י, פוקס, ללין, סטימצקי ועוד - אלא שכאן הם מוצעים גם בחמישה כרטיסים משולבים על-פי קטגוריות: נוער, אופנה, גברים, מתנות חג ומעצבים.

מאחורי האתר עומדת חברת סטינג גרופ. האתר מאפיין את דמות מקבל המתנה (סבתא מדליקה, חברה ספורטיבית, אבא בשלן) ומציע גיפטורי מתאים.

איך זה עובד?

בוחרים מותג או כרטיס, מחליטים על סכום, מעצבים כרטיס, מלאים פרטים - ושולחים בקופסה עד הבית, כמייל או ב-SMS.

מה עוד?

אפשר גם לצרף לכרטיס מבחר מוצרים מזר פור יו.

מתנות אתר גיפטורי
 מתנות אתר גיפטורי

גיפטינג: גם בלי לברר את הכתובת

גיפטינג הוא ממשק שפיתחה חברת סורטל לניהול מותג, מכירות ומועדון לקוחות בפייסבוק, המופעל מחנויות הפייסבוק של מותגים שהחליטו לאמץ אותו - דוגמת "רוי שוקלד". הפיתוח מאפשר לשלוח מתנה אמיתית ישירות לאדם, גם אם אינך יודע את כתובתו.

איך זה עובד?

בוחרים מוצר, בוחרים חבר מהפייסבוק ורוכשים עבורו את המתנה. החבר מקבל הודעה שקיבל מתנה ומזין פרטים, מבלי לפגוע באלמנט ההפתעה של זהות השולח.

מה עוד?

הרכישה מתבצעת בפועל רק לאחר אישור אותו חבר ומסירת הפרטים הנחוצים.

מתנות אתר גיפטינג
 מתנות אתר גיפטינג