יזם אלמוני קנה מהנושים של אפל מגרש בגבעת שמואל ב-235 מ' ש'

ביהמ"ש אישר את העסקה לבקשת כונס הנכסים של חברת מגדל הזוהר של דודי אפל לפני 4 חודשים נדחתה הצעת רכישה בסך 191 מיליון שקל

נמצא קונה למגרש של דודי אפל בגבעת שמואל: משה אהרוני ירכוש את הקרקע ב-235 מיליון שקל, כך החליטה אתמול (ב') שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניה קרת-מאיר.

בית המשפט קיבל את בקשתם המשותפת של עו"ד שאול ברגרזון, כונס הנכסים מטעם בנק מזרחי-טפחות, הנושה העיקרי של נילי נדל"ן, חברה-בת של מגדל הזוהר (בפירוק), שבבעלות דודי אפל ועו"ד דרור חטר-ישי, ושל המנהל המיוחד לחברת הזוהר, עו"ד ארז חבר ממשרד עמית-פולק-מטלון.

לפני כשנה הורשע אפל במתן שוחד לאישי ציבור כדי שיקדמו את ענייני הנדל"ן שלו, לרבות בגבעת שמואל.

ההחלטה למכור את המגרש לאהרוני התקבלה כארבעה חודשים לאחר שבית המשפט דחה בקשה לאשר את מכירת הקרקע תמורת 191 מיליון שקל לחברות קרדן נדל"ן ונוה גד, בעקבות טענות כי ניתן לקבל הצעות גבוהות יותר על הקרקע.

הסכום שיקבלו נושי החברה על המגרש, המיועד לבניית 270 יחידות דיור, עלה למעשה בתוך ארבעה חודשים ב-23%, ל-235 מיליון שקל. הסכום משקף מחיר של כ-870 אלף שקל ליחידת קרקע. אגב, המחיר ליחידת קרקע לפי התוכנית הקיימת עולה על הרוב של הסכומים שנתקבלו בשנה החולפת במכרזי המינהל באזורי הביקוש במרכז.

הרוכש, יזם יחסית אלמוני, סירב לבקשת "גלובס" להגיב. אהרוני זכה לאחרונה במכרז להקמת מגדל מגורים יוקרתי בבת ים, במסגרתו הגיש שתי הצעות תחת שתי חברות שונות. אך כשהתקבלה הצעתו הגבוהה, נסוג ממנה וחסך 5 מיליון שקל, כך לפי דיווחים בתקשורת.