רון בנצור: "ההעדפה הראשונה היא למכור את קריקס"

מנכ"ל קריקס: "יהיה נחמד למכור את החברה" ■ קריקס, שמפתחת תרופה לסרטן המעי הגס ומצפה לתוצאות ניסוי שלב III, מנהלת דיונים ביחס למכירתה

השמועות לפיהן קריקס מעוניינת להימכר הולכות ומתרבות, בסמוך לפרסום הקרוב של תוצאות ניסוי שלב III בתרופה לסרטן המעי הגס שפיתחה החברה.

לפני מספר ימים הודיעה החברה כי ועדת הבקרה על הניסוי המליצה על המשכו, כלומר לא נמצאו במוצר בעיות בטיחות מהותיות. התוצאות צפויות להתפרסם במחצית הראשונה של 2012.

לפני כחודש אמר רון בנצור, מנכ"ל החברה, בכנס משקיעים כי "יהיה נחמד" למכור את קריקס, וכי קבלת התוצאות מניסוי המעי הגס תהיה טריגר מצוין לעסקה כזו. בנצור הוסיף כי נבחנת גם האפשרות למכור את המוצר לבדו או את זכויות השיווק שלו.

היום אמר כתב אתר Seeking Alpha ג'רמי ריצ'רדס, שמנהל את קרן Private Wealth Fund, כי בפגישה עם בנצור אמר לו האחרון כי קריקס נמצאת במגעים מתקדמים יחסית מול חברות תרופות.

עם פתיחת המסחר עלתה מניית החברה בוול סטריט ב-0.7% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 211 מיליון דולר. מתחילת השבוע עלתה המניה בכמעט 10%. עלייה זו מהווה התאוששות לאחר שקרן Fidelity Management מכרה את רוב החזקותיה לפני כשבועיים.

גורמים המקורבים לקריקס אישרו ל"גלובס" כי החברה אכן נמצאת בדיונים ערים עם חברות מובילות בתחום התרופות, אך אין עדיין עסקה ספציפית שעליה מתנהל מו"מ. הגורמים הוסיפו כי גם אם קריקס מעוניינת להירכש בשלמותה, סביר יותר כי תיחתם בסוף עסקה למכירת המוצר שלה או עסקת רישוי, משום שעסקאות אלה נפוצות יותר בשוק התרופות כיום.

"הכסף בקופה אמור להספיק"

עסקת רישוי נראית סבירה יותר גם משום שהחברה מפתחת שני מוצרים שאינם מעניינים בהכרח את אותו הרוכש - מוצר לסרטן ומוצר לחולי כליות, בשם זנרקס. מוצר זה נמצא גם הוא בשלב III של הניסויים.

בשיחה עם "גלובס", שנערכה טרם הפרסומים האחרונים, אמר המנכ"ל בנצור כי המזומנים בידי החברה צפויים להספיק עד קבלת התוצאות בשני הניסויים. לחברה יש 43 מיליון דולר בקופת המזומנים, על פי דוחותיה האחרונים.

"ההעדפה הראשונה היא לעשות עסקה, אבל צריך להיות מוכנים לכל תרחיש", אמר בנצור ל"גלובס". "היכולת שלנו להגיע לשוק לבד היא קלף מיקוח. הרוכשות בתעשייה הזו הן בירוקרטיות וקשה לצפות לוחות זמנים, אך לא צריך להיות גאון גדול להבין שאם נצליח בניסוי במעי הגס, רמת הסיכון בחברה תרד.

"התרופות הקיימות בשוק מוכרות ביותר מ-3 מיליארד דולר בארה"ב בלבד. התרופה שלנו מתאימה למי שהתרופות הללו כבר לא פועלות עליו. יש 100 אלף חולים כאלה בארה"ב, אם התרופה תימכר במחירי המתחרות, זהו שוק של מיליארדי דולרים בשנה".

בנצור הוסיף כי המוצר למעי הגס הוא המרכיב העיקרי הבונה את הערך של החברה. במיאלומה נפוצה חולים רק כ-8,000 איש בארה"ב בשנה, כלומר שוק של כמה מאות מיליוני דולרים. השוק לזנרקס לכליות עומד על 700-800 מיליון דולר, וכבר יש בו מתחרות.

קריקס כבר הגיעה למעמד של ניסוי שלב III, במוצר לכליות בשם Sulonex, אך הניסוי נכשל. שווי החברה ירד אז ל-10 מיליון דולר, אך היא התאוששה ובשלוש השנים האחרונות ערכה עלה ב-2,000%.