ארה"ב בלחץ: דורשים פיתרון "מהיר ויעיל" למשבר באירופה

גורם בכיר במשרד האוצר האמריקני: "אירופה חייבת להתארגן להטמעת פתרונות למשבר החוב" ■ על רקע חשש הממשל האמריקני מכניסה נוספת למיתון, הבהיר: "הבית הלבן במגעים מתמשכים כדי להגיע לעסקה באירופה"

אמריקה לחוצה? "אירופה חייבת להתארגן מהר וביעילות גבוהה כדי להטמיע הסכמים לפיתרון משבר החוב", כך אומר היום (ג') צ'ארלס קולינס (Charles Collyns), עוזר למזכיר האוצר האמריקני.

דבריו של קולינס משקפים את הלחץ הרב בו שרוי הממשל האמריקני בשל החשש כי השלכות משבר החוב באירופה ישפיעו - אם לא כבר החלו להשפיע - על כלכלת ארה"ב המקרטעת, שנאלצת להתמודד עדיין עם השלכות משבר הנדל"ן של 2008, וסובלת מהאטה חריפה בצמיחה המגבירה את הסיכון למיתון.

"הבית הלבן מנהל מגעים מתמשכים עם אירופה כדי להגיע לעסקה שתכיל את המשבר", מסביר קולינס. דבריו מתייחסים לפגישות מנהיגי ושרי האוצר של גוש האירו, שהיו אמורים להכריע מחר על פיתרון כולל למשבר. אולם, דיווחים אחרונים מצביעים על כך שהפגישה בהשתתפות שרי האוצר נדחתה, ואילו ראשי הממשלות ייפגשו כמתכונן.

בנוסף, סוכנות רויטרס פרסמה היום קטעים מטיוטה שהגיעה לידיה לקראת פסגת האיחוד האירופי מחר, בו קוראים מנהיגי אירופה לבנק המרכזי האירופי להמשיך לקנות אג"ח ממשלתיות. גרמניה מתנגדת להצהרה בטיוטה שנותנת מנדט לבנק המרכזי האירופי להמשיך לקנות אגרות חוב ממשלתיות. זאת, על בסיס הצהרה שיצאה מלשכתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.