דרמה באירופה: פגישת שרי האוצר שנקבעה למחר בוטלה

(עדכון) - פסגת מנהיגי אירופה תתקיים כמתוכנן ■ רויטרס פרסמה טיוטה לקראת הצגת התוכנית לפתרון המשבר מחר, בה נכתב כי מנהיגי אירופה קוראים לבנק המרכזי להמשיך לרכוש אג"ח ■ גרמניה: "אנו לא מסכימים למשפט הזה"

עוד הסתבכות באירופה: פגישת שרי אוצר של האיחוד האירופי, שתוכננה למחר (ד'), בוטלה במפתיע. כך מדווחת רשת CNBC. פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתוכננה למחר תתקיים כמתוכנן. מקור המקורב לנושא מסר לסוכנות רויטרס כי שרי האוצר לא הסכימו על כל הנושאים עליהם היו אמורים לדון בפגישה מחר, ומכאן הסיבה לביטולה. דובר האיחוד האירופי ציין כי הפגישה תתקיים בעוד מספר ימים.

"לא מתוכננת פסגה נוספת; שרי האוצר ייפגשו בימים הקרובים", מסר דובר האיחוד.

האירו ושוקי המניות מגיבים בירידות לדיווחים, כמו גם להתנגדות של גרמניה להמשך רכישות האג"ח הממשלתיות של מדינות באירופה. מוקדם יותר דווח כי גרמניה מתנגדת להצהרה בטיוטה שנותנת מנדט לבנק המרכזי האירופי להמשיך לקנות אגרות חוב ממשלתיות. זאת, על בסיס הצהרה שיצאה מלשכתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

סוכנות רויטרס פרסמה היום קטעים מטיוטה שהגיעה לידיה לקראת פסגת האיחוד האירופי מחר, בו קוראים מנהיגי אירופה לבנק המרכזי האירופי להמשיך לקנות אג"ח ממשלתיות.

"אנו לא מסכימים למשפט הזה", אמרה מרקל. היא הוסיפה שגרמניה אינה מעוניינת שפוליטיקאים יכתיבו לבנק המרכזי כיצד לפעול, אך לא ענתה לשאלה האם על הבנק המרכזי להחליט לבד האם וכמה יש לרכוש אג"ח ממשלתיות.

בתחילת החודש הודיע הבנק המרכזי בהחלטת הריבית שלו כי ירכוש עוד אג"ח ממשלתיות בהיקף של 40 מיליארד אירו. הרכישות של הבנק בחודשים האחרונים סייעו בעיקר לאיטליה וספרד לצלוח הנפקות אג"ח שנועדו לסייע להן למחזר חובות.

כתבות נוספות בנושא:

לקראת הפסגה מחר באירופה: תיתכן דחייה במינוף קרן החילוץ

ספרד לא תצליח לעמוד ביעדי הגירעון לשנה הנוכחית

רוביני: "אירופה מבצעת חרקירי לכלכלה; גוש האירו יתפרק"

גרמניה תתמוך בהרחבת קרן החילוץ ביותר מ-1.4 טריליון ד'