מתייעלת: אל-על תפטר 200 עובדים זמניים עד סוף השנה

תנאי שוק קשים, ובראשם העלייה במחירי הדלק הסילוני, גרמו לאל על לנקוט בעוד צעד התייעלות ■ מדובר בכ-10% ממצבת העובדים הזמניים

כ-200 עובדים זמניים יפוטרו עד סוף השנה מאל על: כ-10% ממצבת כוח האדם הזמני של החברה. באל על מועסקים כיום כ-6,000 עובדים, מתוכם 4,000 עובדים קבועים וכ-2,000 עובדים זמניים.

המהלך עורר זעם וכעס רב בוועד עובדי החברה. יו"ר הועד, יוסי לוי: "אם ההנהלה מעוניינת בהתייעלות אמיתית, מן הראוי היה קודם כל לקצץ בשכר הבכירים המנופח השקול לשכרם של עובדים זמניים רבים המשתכרים שכר מינימום וגם לתת דוגמה אישית".

עוד אמר לוי ל"גלובס" כי "פיטורים של סמנכ"ל אחד המשתכר שכר ובונוסים שמנים, היו מצילים את כל ה-200 שהולכים הביתה. לצערי, חוץ מלהתמרמר ולהתמרד, ידינו כבולות. אין לנו אפשרות למנוע פיטורים של עובדים זמניים".

גל הפיטורים האמור (מרבית המפוטרים עובדי מנהלה ובהם גם דיילים ודיילות), הוא חלק מתוכנית התייעלות כוללת שמבצעת הנהלת אל על לאור מצבה הכספי הבעייתי כפי שהוא משתקף בדוחותיה הכספיים.

מאל על נמסר כי כמו כל חברות התעופה בעולם, גם היא מתמודדת בימים אלה עם תנאי שוק קשים ובראשם עלייה במחירי הדלק הסילוני. "במסגרת זו נוקטת החברה בשורת צעדי התייעלות בהם הוצאת מטוסים ישנים ולא חסכוניים משירות, ביטול וצמצום קווים לא רווחיים, יציאה לחופשות מרוכזות ופעולות רבות נוספות הנמצאות בשלבים שונים של תכנון יישום. כל זאת, כאמור, במטרה להחזיר את החברה לפסים של רווחיות. התייעלות היא צו השעה ועתידה של החברה והשרות ללקוחותיה הם נר לרגלינו".

באשר לפיטוריהם של 200 העובדים הזמניים נמסר מאל על כי "עם סיום עונת השיא בתיירות (חודשי הקיץ והחגים) הוחלט שכ-200 עובדים זמניים יסיימו את עבודתם בחברה עד סוף השנה". רק בשבוע שעבר, כחלק מההתייעלות האמורה, ביטלה אל על שני קווים לא רווחיים לאודסה ולדנייפרופטרובסק.