הרצח אתמול בת"א: עולה מגרמניה חסר בית חשוד שרצח את רחל ג'אנו

‏עפ"י החשד, דוד שוורץ מרדכי, שהועסק בחנות הפרחים של ג'אנו, ניסה לגנוב ממנה אלפי שקלים שהחזיקה בביתה, וכשנתפס על-ידה דקר אותה למוות והצית את דירתה כדי לטשטש ראיות

‏‎‎דוד שוורץ מרדכי, העולה מגרמניה שחשוד כי רצח אתמול (ג') את רחל ג'אנו (62), הובא היום (ד') להארכת מעצר. בני משפחתה של הנרצחת המתינו לחשוד, האשימו אותו בהרס משפחתם ואף הצליחו לדחוף אותו בטרם הצליחו הבלשים להבריחו אותו פנימה.

‏על-פי החשד, דוד שוורץ מרדכי (27) הועסק בחנות הפרחים של ג'אנו, ולבקשתה הגיע לדירתה ברחוב אבן גבירול בתל-אביב כדי לסייע לה בתיקון מכשיר חשמלי. בזמן שהותו בדירה ניסה שוורץ מרדכי לגנוב מג'אנו אלפי שקלים שהחזיקה בביתה. כשנתפס בשעת מעשה החל מאבק בין השניים, ובסיומו, על-פי החשד, דקר למוות את ג'אנו ואף הצית את הדירה כדי לטשטש ראיות.

‏צוותי כיבוי אש שהוזעקו לדירה בשעות הצהריים הזעיקו את מד"א כשגילו אשה במצב קשה מוטלת על הרצפה. בתחילה סברו כי האשה נפגעה כתוצאה מהדליקה, אולם לאחר שהתגלו על הגופה סימני מאבק ודקירות, הבינו כי הרקע הוא פלילי.

‏לאחר שהצית את הדירה ניסה שוורץ מרדכי להימלט מהארץ, אולם הוא נתפס בשדה-התעופה.

בית המשפט האריך את מעצרו ב-8 ימים. בעת הדיון בבית המשפט קראו קרוביה של הנרצחת רחל ג'אנו לעבר החשוד במעשה: "הרסת את המשפחה שלנו".

‏סגן-ניצב דודי בר, קצין אח"מ במרחב ירקון, תיאר את החשוד: "אדם חסר כל, שעלה לפני כשנה מגרמניה לבדו מתוך אהבה לארץ ואשר עסק בשנה האחרונה בעבודות מזדמנות".

לדברי בר, ההיכרות של החשוד עם הנרצחת החלה לפני כ-3 שבועות, עת נעזרה בו לפנות חלק מחנות הפרחים שבבעלותה. ‏‎‎‏