הנשיא הנכנס של ה-ECB מרגיע: נמשיך לקנות אג"ח

‎‎הנשיא הנכנס של הבנק המרכזי האירופי, מריו דראגי האיטלקי: "נחושה בדעתנו למנוע חוסר תפקוד של שוקי ההון והכספים שיחסום את תיבת ההילוכים המוניטרית"

‎‎הנשיא הנכנס של הבנק המרכזי האירופי הרגיע אתמול את שוקי ההון באירופה, כאשר הוא אותת שה-‏ECB‏ יהיה מוכן להמשיך להשתמש באמצעים לא שגרתיים, כמו קניית אג"ח של מדינות חלשות, כדי להבטיח את התפקוד החלק של השווקים.

מריו דראגי האיטלקי שיגר את המסר ששוקי ההון ציפו לו בדבר כוונותיו של ה-‏ECB‏ בעוד ראשי 17 מדינות מרחב האירו ניסו לגבש את העסקה הרחבה הסופית לפתור את משבר החובות הריבוניים של המרחב.

"מערכת הבנקים המרכזיים האירופית נחושה בדעתה, עם אמצעיה הלא-שגרתיים, למנוע חוסר תפקוד של שוקי ההון והכספים שיחסום את תיבת ההילוכים המוניטרית", אמר דראגי בנאום שנשא ברומא.

דראגי, שמחליף את הנשיא הנוכחי ז'אן-קלוד טרישה ב-1 בנובמבר, יום ג' הבא, הבהיר, עם זאת, שהאמצעים המיוחדים יהיו זמניים בלבד, והדגיש שתפקידן של ממשלות מרחב האירו הוא לטפל בשורשי משבר החובות שהחל ביוון לפני שנתיים.

בנאומו ברומא קרא דראגי ל"יישום מיידי של תמיכה פיננסית לניהול המשבר", בהתכוונו לקרן החילוץ האירופית. "ללא תשובה מוחלטת ומתמשכת של הממשלות הלאומיות לעידוד הצמיחה ותיקון מצב כספי הציבור, המשבר לא ייפתר", לדבריו.