ממשיכים לשלם יותר: אחרי החשמל - גם הארנונה תעלה

בעוד כחודשיים צפויים תעריפי הארנונה לעלות ביותר מ-3% - תוספת של כמה עשרות שקלים לחשבון ■ בשנה החולפת זינקו מחירי הארנונה בחלק מהרשויות בכ-13%

הפגנות המחאה על יוקר המחיה בישראל אמורות להתחדש במוצאי שבת הקרובה, ובינתיים, אחרי עליית תעריפי החשמל, עוד מכה מתקרבת לכיס שלנו: בעוד כחודשיים, ב-1 בינואר, צפויים תעריפי הארנונה לעלות ביותר מ-3%, מה שאומר תוספת של כמה עשרות שקלים לחשבון הדו חודשי.

הסיבה: הצמדה אוטומטית למדד ולשכר הממוצע במשק. מה שיהיה שונה הפעם, הוא העובדה שמדובר בעלייה גבוהה פי שניים ממה שנהוג בדרך כלל. העלייה באה לאחר שבשנה החולפת התייקרה הארנונה ב-30 רשויות מקומיות, בשיעור חד של עד 13%.

גם החשמל מתייקר

השבוע הודיעה רשות החשמל על ייקור נוסף בתעריפיה. הסיבות: עליית מחירי הפחם בעולם והפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים.

ברשות הסבירו כי העלאת המחירים הנוכחית נדרשת עקב "סיבות טכניות", הנובעות מעליית מחירי מוצרי הגלם וגם בעקבות השינויים האחרונים במדד ובשער הדולר. ואיך זה ישפיע לנו על הכיס? משפחה ששילמה עד לחודש אוגוסט כ-600 שקלים בממוצע לחודשיים - תשלם החל מהחודש הבא כמאה שקלים יותר - זינוק של 14%.

למרות הזעם הציבורי שתעורר ההחלטה, ברשות החשמל הודיעו כי ישקלו העלאות מחירים נוספות, זאת בעקבות הידלדלות מאגרי הגז של ישראל וחוסר הוודאות בנוגע לחידוש אספקת הגז ממצרים. בחודשים האחרונים בלמה הממשלה עליית מחירים דרסטית יותר, זאת בעקבות הוזלת המס על הסולר שרכשה חברת החשמל.