מה מפיל את פריגו ביותר מ-5% במחזור הגבוה בבורסה?

הכנסות החברה רשמו עלייה של 13% לרמה של 725 מיליון דולר והרווח הנקי על בסיס GAAP הצטמק ב-4% לרמה של 70 מיליון דולר

מניית פריגו רושמת ירידה חדה בפתיחת המסחר בוול סטריט על רקע אכזבת המשקיעים מתוצאות החברה ברבעון השלישי של 2011 (הפיסקלי הראשון של החברה ל-2012).

הכנסות פריגו רשמו עלייה של 13% לרמה של 725 מיליון דולר והרווח הנקי על בסיס GAAP הצטמק ב-4% לרמה של 70 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס פעולות נמשכות רשם עלייה של 27% ל-103 מיליון דולר, 1.1 דולר למניה, לעומת 87 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

האנליסטים המסקרים את חברת התרופות ציפו להכנסות של 750 מיליון דולר ורווח של 1.05 דולר למניה בממוצע.

הנהלת החברה העלתה את תחזיות הרווח לשנת העסקים 2012 מפעולות נמשכות לטווח של 4.65-4.80 דולר למניה, עלייה של 16%-20% לעומת הרווח ב-2011.

האנליסט סטיבן טפר מהראל פיננסים מציין בתגובה לדוחות כי הדוחות היו טובים עם המשך צמיחה הן בהכנסות (13%) והן ברווחיות המתואמת (26%), כתוצאה מהאיחוד של הפעילות של Paddock, הבעיות אצל המתחרה J&J וצמיחה חזקה בתחום ה- API. היקף המכירות נמוך מהציפיות כתוצאה ממכירות חלשות של המוצרים שהושקו לאחרונה ובראשם האלגרה.

בתחום תרופות המרשם הגנריות צמיחה מרשימה של 84% לאחר האיחוד של חברת Paddock. מוצרים גנריים חדשים תרמו רק 5 מיליון דולר, אכזבה מסוימת לאור ההשקות שהיו בתקופה האחרונה, ובייחוד למשאף לאלרגיות Nasacort, ולתרופה לאלרגיות Xyzal.

בתחום התרופות ללא-מרשם צמיחה של כ-4% בלבד, כתוצאה מהמשך הבעיות אצל המתחרה J&J. ההשקות של מותגים פרטיים חדשים תרמו רק 15 מיליון דולר, אכזבה מסוימת לאור ההשקות המשמעותיות שהיו בתקופה האחרונה, ובייחוד לתרופה לאלרגיות Allegra.

בתחום הפורמולות לתינוקות ותוספי המזון הייתה שחיקה בהכנסות של למעלה מ-2%, בעיקר כתוצאה של משחיקה בתחום הוויטמינים "למרות שצפינו לתרומה חיובית של השקות חדשות בתחום הפורמולות לתינוקות. שיעורי הרווח המותאמים של החברה היו גבוהים במיוחד, להערכתנו זה נובע מניכוים שקשורים לרכישה של חברת פאדוק".

טפר מציב למניה מחיר יעד של 90 דולר, נמוך בכ-5% ממחירה הנוכחי בוול סטריט.