טיסת הבכורה של וירג'ין גלקטיק מתעכבת

הטיסה הראשונה של חברת התעופה בחלל, וירג'ין גלקטיק, לא תמריא לפני 2013, כך מדווח ה-BBC. החברה, שנמצאת בבעלות סר ריצ'ארד ברנסון, מסרה שהיא מקווה לחגוג את שיגור הבכורה לחלל תוך שנתיים, אך הדגישה שלא מדובר בתאריך יעד מקודש.

"מדובר במיזם שבו אי אפשר לקבוע תאריכי ברזל, מכיוון שהבטיחות נמצאת במקום הראשון בסדר העדיפויות", אמר המנהל המסחרי של וירג'ין גלקטיק, סטיבן אטנבורו.

כשהקים את וירג'ין גלקטיק ב-2004, קיווה המיליארדר ברנסון לטוס לחלל עם ילדיו כבר ב-2007. ואולם אטנבורו טוען שמעולם לא נקבע תאריך רשמי לטיסת הבכורה לחלל.

"אנחנו כמעט מוכנים מכל הבחינות; יש לנו את הטכנולוגיה, יש לנו את נמל התעופה שפתחנו בשבוע שעבר, ותוכנית טיסות הניסוי נמצאת בשלב מתקדם", אמר אטנבורו.

"אי אפשר לבקש יותר ממיזם מהסוג הזה. השימוש במילה איחור מוטעית. אין שום איחור". עד כה מכרה החברה 500 כרטיסי טיסה לחלל, ובעת האחרונה גייסה טייס חלל נוסף, שיצטרף לטייס הראשי שלה, דייויד מק'יי.

קית' קולמר - לשעבר טייס ניסוי בחיל האוויר האמריקני - נבחר לתפקיד מבין 500 מועמדים, בהם גם אסטרונאוטים. וירג'ין גלקטיק חנכה בשבוע שעבר את נמל התעופה שישרת את החללית, במדינת ניו מקסיקו בארה"ב.

אטנבורו ציין כי אף על פי שלקוחות החברה משתוקקים לטוס לחלל, לא התקבלו מהם כל תלונות על ההמתנה הממושכת. "הם מוכנים לשלם לנו הרבה כסף מראש, מפני שהם סומכים עלינו שניקח אותם לחלל רק אם נוכל לעשות זאת בבטחה", אמר המנהל המסחרי. המחיר של שעתיים וחצי מחוץ לאטמוספירה - ובהן חמש דקות תמימות של חוסר כוח כבידה - הינו 200 אלף דולר.

אנגרי בירדס בחלל

בה בעת שרבים תוהים על טיבה של חוויית השהות בחלל החיצון, המחשבה על האופן שבו ניתן להעביר שם את הזמן אינה זוכה לתשומת לב ראויה.

מסתבר שגם אסטרונאוטים עלולים למצוא עצמם משועממים מפעם לפעם, וכדי לעזור להם להתמודד עם התחושה הזו, יישלחו בשבוע הבא לתחנת החלל הבינלאומית מכשירי אייפד מתוצרת אפל. ב-30 באוקטובר תשוגר לתחנה חללית רוסית, שתישא אליה אספקה נדרשת, בין היתר גם שני מכשירי אייפד חדשים.

הטאבלטים נועדו לשמש את האסטרונאוטים למטרות בידור בלבד. לא יהיו אלה המוצרים היחידים של אפל בתחנת החלל, שבה כבר יש כמה נגני אייפוד ואפילו אייפון אחד.

בהנחה שהמשחק אנגרי בירדס יהפוך לפופולרי גם בחלל, ויעזור לאסטרונאוטים להפיג את השעמום, מתוכנן גם משלוח של בובות בדמות הציפורים גיבורות המשחק של חברת רוביו הפינית, בטיסה מאוישת שתצא אל התחנה ב-14 בנובמבר.