הטיפ היומי: קמעונאית מקוונת "שווה" לטווח הארוך

מחלקת המחקר של JP מורגן בהמלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 230 דולר למניה, למרות האכזבה השבוע מהדוחות הרבעוניים

אמזון היא הקמעונאית הגלובלית המקוונת הגדולה בעולם. החברה מציעה מגוון מוצרים רחב מאוד, הנמכרים על-ידה, וכן על-ידי צדדים שלישיים שלהם היא מספקת פלטפורמה. באחרונה הודיעה החברה על השקת טאבלט (מחשב לוח) בשם Kindle Fire, האמור להתחרות ב-iPad של אפל.

תוצאות הרבעון השלישי והצפי לרביעי היו מאכזבים. אלו מעידים על האטה גדולה יותר בצמיחה בהכנסות מאשר ברבעונים הקודמים - מה שיביא לרווחיות אפסית, אם בכלל, ברבעון הרביעי. ההכנסות עמדו על 10.88 מיליארד דולר (לעומת צפי שלנו ל-10.98 מיליארד דולר), וברבעון הרביעי החברה הנחתה להכנסות בטווח של 16.45-18.65 מיליארד דולר - נמוכות בכמיליארד דולר מקונצנזוס האנליסטים.

למרות זאת אנו נשארים חיוביים על המניה בטווח הארוך, ומאמינים שההשקעות הכבדות שלה ראויות בכדי לבנות נתח שוק ונחוצות כדי לדחוף צמיחה בהכנסות. אך אנו לא רצים לרכוש מניות החברה מיד לאחר הדוחות.

להערכתנו, אמזון נקטה שמרנות בתחזיותיה לרבעון הרביעי, ואנו סבורים שההכנסות עשויות להיות בטווח העליון או מעליו, בחלקן בשל מכירות ה-Kindle Fire. אך מוקדם מדי לתת לאמזון ליהנות מהספק - יש יותר מדי אי-ודאות כרגע סביב עונת החגים וסביבת המאקרו.

אנו ממליצים על אמזון "משקל יתר", אך בעקבות התוצאות מורידים את מחיר היעד מ-251 דולר ל-230 דולר. אנו מאמינים כי מניית החברה מהווה הזדמנות טובה לטווח הארוך, אך מעוניינים לקבל יותר מידע על התקדמות מכירות עונת החגים. מחיר היעד גבוה עדיין ב-16% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, JP מורגן