90% מבעלי האייפון משתמשים בפייסבוק - יותר מהאנדרואיד

כך עולה מניתוח נתוני השימוש שערך הסטארט-אפ הישראלי Onavo, המנטר ודוחס את השימוש באינטרנט הסלולרי בסמארטפונים

תשעה מכל עשרה בעלי אייפון בעולם משתמשים באפליקציית פייסבוק מהמכשיר הסלולרי שלהם - כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת הסטארט-אפ הישראלי Onavo, המפתחת אפליקציה שמנטרת את השימוש שעושים משתמשים באינטרנט הסלולרי ומסייעת לדחוס את המידע כדי לחסוך בעלויות כספיות הכרוכות בתעבורת הנתונים.

אך בעוד שמרבית בעלי האייפון מבלים את זמנם בפייסבוק, נראה שבעלי האנדרואיד לא צמודים לרשת החברתית באותה דרך. על-פי הנתונים של Onavo, רק 63% מבעלי האנדרואיד משתמשים באפליקציית פייסבוק.

עוד עולה כי השימוש בפייסבוק צורך 10% מחבילת הגלישה הסלולרית של בעלי האייפון, בעוד השימוש בפייסבוק באנדרואיד צורך רק 5% מחבילת הגלישה. הניתוח של Onavo בדק גם את שיעור השימוש באפליקציית ההודעות המיידיות של פייסבוק, Facebook Messenger, והראה כי בקרב בעלי שתי מערכות ההפעלה המתחרות השימוש עומד על 4% בלבד - ככל הנראה לאור העובדה שמדובר באפליקציה חדשה יחסית.

מגמה הפוכה אפשר לראות בשימוש הסלולרי באפליקציית גוגל פלוס, הרשת החברתית המתחרה של פייסבוק. במקרה הזה 35% מבעלי האנדרואיד משתמשים באפליקציה החברתית של גוגל, העומדת מאחורי מערכת ההפעלה הסלולרית שלהם, בעוד רק 8% מבעלי האייפון משתמשים בה.

השימוש בטוויטר בסמארטפונים יחסית דומה: 25% מבעלי אנדרואיד משתמשים באפליקציית טוויטר לעומת 22% מבעלי האייפון. שאר האפליקציות החברתיות זוכות לשיעורי שימוש נמוכים יחסית. פורסקוור זוכה ל-8% שימוש בקרב בעלי האייפון ובקרב בעלי אנדרואיד, בעוד לינקדאין זוכה לשימוש של 7% מבעלי האנדרואיד ו-8% מבעלי האייפון.

Onavo, שהוקמה ב-2010 על-ידי גיא רוזן ורואי טיגר, מציעה אפליקציה שמאפשרת למשתמשים לחסוך בעלויות תעבורת הנתונים (דאטה). אחת הבעיות הגדולות בסמארטפונים היא שמדובר במכשירים שהם בזבזני דאטה גדולים. הדבר קצת פחות מפריע כשגולשים בתוך ישראל ומשתמשים בחבילות הגלישה של מפעילות הסלולר, אבל אם נמצאים בחו"ל, מדובר בבעיה קריטית למדי שיכולה להגיע לעלויות של אלפי שקלים וגם יותר. אונבו מציעה באמצעות התקנת האפליקציה שלה על האייפון או על האנדרואיד לחסוך כ-80% בצריכת הדאטה באמצעות צמצום המידע שהטלפון מעביר ברשת.