זעזוע במשרד התקשורת: היועצת המשפטית פורשת

לאחר 6 שנים בתפקיד, עו"ד נגה רובינשטיין עוברת לתפקיד ניהולי במגזר הפרטי

זעזוע במשרד התקשורת: היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד נגה רובינשטיין, הודיעה על כוונתה לפרוש מתפקידה. רובינשטיין עוברת למגזר הפרטי לתפקיד ניהולי.

רובינשטיין מכהנת בתפקידה ב-6 השנים האחרונות, ועזיבתה מהווה זעזוע בשל העובדה שהיא עוזבת במקביל לעזיבתו של סמנכ"ל הכלכלה במשרד, אסף כהן.

לנוכח כל זאת ומניסיון העבר - מציאת מחליפים לשני סמנכ"לים במשרד ממשלתי עשויה לקחת לפחות חצי שנה עד שנה, והמשמעות היא שעבודת המשרד עומדת להיפגע בצורה קשה, דבר שיבוא לידי ביטוי בעיכובים ובדחיות בקבלת החלטות ובמימוש רפורמות שתכנן המשרד.

נגד רובינשטיין הושמעו פעמים רבות טענות על כך שדעותיה האישיות משתקפות בעבודתה המקצועית, ובמיוחד בעולם השידורים והתוכן. פעמיים היא הסתייגה ממסקנות שנקבעו בתחום התוכן והשידורים והביעה דעת מיעוט: בוועדת מרדכי ובוועדה האחרונה שהמליצה לפקח על שידורי הטלוויזיה באינטרנט לכשיהפכו למסחריים על-ידי מפעילי תקשורת. יחד עם זאת, היא הייתה שותפה מרכזית בהובלת שורה של רפורמות שנעשו בשנים האחרונות במשרד התקשורת - החל מהפרטת בזק וכלה ברפורמה האחרונה להכנסת חברת החשמל לשוק התקשורת.

רובינשטיין קנתה לעצמה לא מעט יריבים במשרד, אך לגבי כישוריה המשפטיים והמקצועיים אין חולק, וגם בתקופתה המשרד לא נפל באף עתירה שהוגשה לבג"ץ נגדו. בעולם המשפטי של שוק התקשורת זהו מדד מסוים למקצועיות המחלקה המשפטית, אבל בעולם העסקי המשמעות היא זהירות יתר והליכה תמיד על הצד הבטוח וחוסר נכונות להתגמש לטובת קידום מהלכים רגולטוריים, מה שגרם לא אחת לתחושה שהמחלקה המשפטית אחראית לעיכובים במימוש רפורמות.

גם אם קיים גרעין של אמת בטענות הללו (וכנראה שאין בזה הרבה - ג.פ), בסופו של דבר ובסיכומה של הקדנציה שלה רובינשטיין הצליחה לשמור על רמה מקצועית מאד גבוהה של המחלקה שאותה ניהלה, ומבחינת המערכת הציבורית ומבחינתה האישית זוהי עדות להצלחה.

במשרד היא הייתה רובינשטיין מקורבת בעיקר לאסף כהן, וייתכן כי הסיבה שהוא עוזב תרמה להחלטתה להיענות להצעה שקבלה במגזר הפרטי. רובינשטיין עדכנה את שר התקשורת משה כחלון ואת מנכ"ל המשרד על כוונתה לפרוש.