עוד צעד אחורה: ה-NBA הודיעה על ביטול כל משחקי נובמבר

אחרי עוד ניסיון נפל לסיים את השביתה, החליטה הליגה כי כל משחקי החודש הראשון יבוטלו. בסך הכל 221 משחקים כבר בוטלו; דייויד סטרן: בכל מקרה לא תהיה עונה של 82 משחקים

אחרי שנראו כמה סימנים חיוביים באופק לקראת יום הדיונים שנקבע לאתמול (שישי), אין חדש במאבק בין שחקני ה-NBA לבין הליגה. שני הצדדים יצאו ממרתון שיחות נוסף בניו יורק בניסיון לסיים את השביתה ללא תוצאות. השביתה עדיין קיימת. הקומישינר דייויד סטרן אף הודיע כי החליט לבטל את כל המשחקים שהיו אמורים להתקיים בחודש נובמבר. המשמעות היא שנכון לעכשיו, כל החודש הראשון המתוכנן של עונת ה-NBA לא ישוחק.

סטרן גם הודיע כי בכל מקרה לא תשוחק עונה בת 82 משחקים, גם אם הצדדים יצליחו לפתור את הסכסוך ביניהם בימים הקרובים. בסך הכל, בוטלו נכון לעכשיו כל 221 המשחקים הראשונים של העונה. במונחים של כסף, ביטול של חודש משחקים משמעותו הפסד של קרוב ל-15% משכר השחקנים לעונה.

סעיף המחלוקת העיקרי ממשיך להיות חלוקת ההכנסות בין הבעלים לבין השחקנים. בתום השיחות התייצב נציג השחקנים, דריק פישר, ואמר כי השחקנים הסכימו להוריד את הנתח שלהם מהעוגה מ-57% בהסכם הנוכחי ל-52.5%, אבל הבעלים לא מוכנים לקבל את הפשרה. פישר ציין כי גם אחרי סבב השיחות הנוסף, השחקנים לא משוכנעים שהבעלים גם מוכנים לקבל חלוקת הכנסות שווה (50-50) ואף אמר כי "אולי הם מדברים על כך שנקבל בכלל 47% מההכנסות.