הכשרה מוכרת למודיעין 7.6% מ'שרה' ו'מירה' ב-30.5 מ' ד'

העסקה משקפת לשני הרישיונות שווי של כ-400 מיליון דולר ■ חלקה הכולל של קבוצת הכשרה בזכויות ירד מ-54.2% ל-46.5%

עופר נמרודי מבטיח את מימון חלקו בקידוחי "מירה" ו"שרה". הכשרת היישוב אנרגיה מכרה 7.6% מזכויות ההשתתפות של חברת עמנואל אנרגיה ברישיונות "מירה" ו"שרה" לשותפות מודיעין שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר.

מודיעין תשלם עבור הזכויות 30.5 מיליון דולר המשקפים לרישיונות שווי של כ-400 מיליון דולר. בנוסף תגדיל מודיעין את השתתפותה בהוצאות הקידוחים הצפויים בכ-12 מיליון דולר. חלקה הכולל של קבוצת הכשרה בזכויות ירד מ-54.2% ל-46.5%. את הזכויות מוכרת עמנואל אנרגיה, המחזיקה המרכזית בזכויות בקבוצת הכשרה, שחלקה ירד מ-30% ל-22.4%. מחזיקות נוספות בקבוצה בזכויות "מירה" ו"שרה" הן עמנואל אנרגיה (19.2%) וחברת האם הכשרה היישוב (5%).

רון מאור מנכ"ל משותף במודיעין אנרגיה אמר היום כי העסקה נעשתה במסגרת מדיניות אסטרטגית של הגדלת חלקה של השותפות בתחום חיפושי הנפט והגז. קבוצת מודיעין תגדיל את חלקה בעקבות העסקה ל-29.2%. מודיעין המחזיקה גם ברישיונות גבריאלה (70%) וים חדרה (100%) ומעוניינת להיכנס כשותפה ב-20% מהזכויות ברישיונות נטע ורועי (לשעבר גל) של רציו וכן ברישיונות דניאל של ישראמקו.

"אנחנו במגעים בכל מקום שנראה לנו בעל פוטנציאל" אמר מאור. בקופתה של מודיעין יישארו כ-80 מיליון דולר לאחר השלמת התשלום להכשרה, אם כי מרביתם מיועדים למימון קידוחי האקספלורציה ב"שרה" ו"מירה".

העסקה מאפשרת לקבוצתו של נמרודי לצמצם מהותית את ההוצאות הצפויות לה במסגרת שני קידוחי האקספלורציה הצפויים בשטחי הרישיונות. עלותם הכוללת של הקידוחים מוערכת בכ-150-200 מיליון דולר. הכשרה גייסה מהציבור כ-25 מיליון דולר לפני כשנה אך על מנת לשלם את מלוא חלקה בהוצאות חסרו לה, לפני העסקה האחרונה עם מודיעין 50-75 מיליון דולר. המגעים עם מודיעין החלו לפני כשבועיים.

במקביל ממשיכה הכשרה אנרגיה לחפש משקיעים אסטרטגיים במניות החברה ומנהלת לשם כך מגעים עם משקיעים ישראלים וזרים ובהם החברה לישראל ו-Kogas חברת הגז הלאומית של קוריאה. המגעים עם החברה לישראל כוללים גם כוונה לחתום על הסכם למכירת גז - אם אכן יימצא גז ברישיונות. למודיעין יש אופציה לקבל חלק יחסי מכמות הגז שתימכר השווה לחלקה היחסי המעודכן ברישיונות. הכשרה אנרגיה מתכוונת גם להגדיל את אחזקות הציבור בה ב-4% כדי לאפשר לה להיכנס למדד תל-אביב 100.

השותפים ב"מירה" ו"שרה" מעריכים כי הקידוח הראשון מבין השנים יתחיל ב"מירה" בינואר או בפברואר. במירה נמצאת המטרה העיקרית ברישיונות, שבה יש סיכוי של 63% למצוא מאגר המכיל כ-4 טריליון רגל מעוקבת גז טבעי (TCF), על-פי דוח הערכת משאבים שהוכן על-ידי חברת NSAI. על-פי הדוח שפורסם ביוני השנה עומד ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של מאגרי גז ברישיונות על כ-6.5 טריליון רגל מעוקבת (TCF) וממוצע הפוטנציאל הכלכלי של מאגרי הנפט עומד על כ-151 מיליון חביות בהסתברות ממוצעת של כ-18%.

את הקידוח תבצע אסדת הומר פרינגטון שבבעלות חברת נובל קורפוריישן, לאחר שתסיים את הקידוח הנוכחי שהיא מבצעת עבור נובל אנרג'י בבלוק 12 שבמימי קפריסין. הקידוח בבלוק 12 צפוי להסתיים באמצע נובמבר כך שבידי נובל אנרג'י יוותרו מספיק ימים בהסכם החכירה של האסדה על-מנת להפעיל אותה לביצוע קידוח נוסף, ככל הנראה ב"לוויתן".