סקר: 38% ממנהלי הון סיכון צופים ירידה בשווי האקזיטים

מהסקר של דלויט עולה כי 50% ממנהלי קרנון ההון סיכון בישראל צופים ירידה בהיקף ההשקעות של המוסדיים בענף ■ אותו אחוז גם צופה הרעה במצב הכלכלי העולמי בחודשים הקרובים

50% ממנהלי קרנות ההון סיכון צופים כי היקף השקעותיהם של הגופים המוסדיים בתעשיית ההון סיכון צפוי לרדת בתקופה הקרובה, בעוד ש-13% בלבד צופים עלייה בהיקף השקעותיהם של המוסדיים בתעשייה זו - כך עולה מסקר ה-VC Indicator לרבעון השלישי של 2011, שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור.

הסקר שנערך בקרב מנהלי קרנות הון סיכון בישראל במהלך חודש אוקטובר מצביע על פסימיות בקרב המנהלים לגבי עתידו הכלכלי של העולם, וגם לגבי המצב בארץ. 50% ממנהלי קרנות ההון סיכון בישראל צופים החמרה במצב הכלכלי העולמי בחצי השנה הקרובה, בעוד ש-8% בלבד מהמשיבים צופים שיפור באקלים הכלכלי. זאת, לעומת 40% בלבד שצפו החמרה במצב הכלכלי ברבעון הקודם.

"מדובר בבשורה לא מעודדת עבור הענף כולו, ובמיוחד עבור קרנות הון סיכון שנמצאות בעיצומן של גיוס קרן חדשה", אמר רו"ח טל חן שותף בפירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר. "על רקע זה, אנו צופים עלייה במאמצים של הקרנות לגייס הון מגופים מוסדיים בחו"ל".

נתון נוסף המעיד על תחושת הפסימיות בקרב מנהלי הקרנות היא העובדה, ש-38% מהם סבורים כי רמות השווי שבהן יבוצעו אקזיטים בששת החודשים הקרובים, תרד. אין אפילו מנהל אחד שהעריך כי נראה עלייה ברמות השווי בחצי השנה הבאה, בעוד שברבעון שעבר, 38% מהנשאלים העריכו כך.

עוד עולה מהסקר, כי תחום האינטרנט ממשיך להיות התחום האטרקטיבי ביותר בכל הנוגע לעסקאות מיזוגים ורכישות, כאשר 73% מבכירי קהילת ההון סיכון צופים כי מרבית עסקאות המיזוגים והרכישות תתרחשנה בתחום זה. גם תחומי התוכנה והמכשור הרפואי נתפסים כתחומים חמים עם 50% ו-32%, בהתאמה, הצופים עסקאות מיזוגים ורכישות בתחומים אלו.