נכסים ובניין תשכיר לחברת עורכי דין חלק מבניין HSBC

תשכיר לפירמת עורכי דין 6.5 קומות ל-15 שנים, תמורת 7 מיליון דולר ■ שי ליפמן, אנליסט מ-IBI: "אני חוזר ומדגיש כי מניית נכסים ובניין אטרקטיבית מאוד ברמות האלה"

לאחר שחברה לנכסים ובנין, זרוע הנדל"ן של אי.די.בי, הודיעה כי היא תרכוש את מלוא זכויותיה של חברת כור (50%) בבניין HSBC בניו יורק, היא התקשרה ביום ה' האחרון בהסכם שכירות עם פירמה בינלאומית של עורכי דין, בו תשכיר לפירמה 6.5 קומות, המהוות שטח כולל של כ-9,800 מ"ר, ברבעון הראשון של 2012. תקופת השכירות היא 15 שנים, עם אופציה להארכה של 10 שנים נוספות. דמי השכירות השנתיים יעמדו על כ-7 מיליון דולר.

בניין HSBC, הממוקם בשדרה החמישית במנהטן בין הרחובות 39 ו-40, כולל קומפלקס משרדים המורכב משטחי מסחר ושלושה מבנים מחוברים. אחד המבנים הוא מגדל משרדים בן 29 קומות, בשטח בנוי של כ-80 אלף מ"ר.

בחודש אוגוסט נודע כי החברה תרכוש תמורת 240 מיליון דולר את חלקה של כור בבניין, שהשתיים קנו ב-2009. כתוצאה מהעסקה, ובניכוי החוב הצמוד לבניין, תשלם נכסים ובנין לכור 138 מיליון דולר במזומן, ותהפוך להיות הבעלים המלא של הנכס. הנכס המדובר נרכש כאמור על-ידי שתי החברות בחלקים שווים באוקטובר 2009, תמורת 353 מיליון דולר - 23 מיליון דולר מהם הוגדרו "הוצאות עסקה". כאשר תבוצע העסקה היא תשקף עבור כור רווח של 74% על ההון העצמי שהושקע בבניין, בהיקף של 72 מיליון דולר.

שי ליפמן, אנליסט נדל"ן מ-IBI התייחס היום לעסקה ואמר כי הוא "חוזר ומדגיש כי מניית נכסים ובניין אטרקטיבית מאוד ברמות האלו, אליהן הגיעה בעיקר בשל הירידות החדות שהיו בקבוצת אי.די.בי/דסק"ש שתיקנו כבר בשוק. ליפמן חוזר על המלצת קנייה למנייה במחיר של 365 שקל למנייה.