חברי "החמישייה הקאמרית" בהפגנה - פרזנטורים של גופים מסחריים

מבין כל חברי "החמישייה הקאמרית" שהופיעו אמש בעצרת המחאה נגד יוקר המחיה, רק לרמי הויברגר אין כרגע קמפיין לגוף מסחרי ■ צפו במערכון "החמישייה" אתמול - ובקמפיינים של חבריה

גל המחאה החברתית הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל החל בגלל בעיית יוקר המחיה בארץ. מה שהחל בחרם על הקוטג' של תנובה, בעקבות סדרת תחקירי "גלובס", התפתח במהירות למחאת האוהלים שבבסיסה מחירי הדיור הגבוהים - מחאה שהוציאה המונים להפגנות ברחובות. בהפגנת השיא באו, כזכור, לכיכר המדינה לא פחות מ-400 אלף מפגינים.

השלב הבא במחאה החברתית היה חרם על חברות, מותגים, רשתות שיווק ועוד, שבשיאם ההתפטרות של יו"ר מחלבת תנובה זהבית כהן. על רשתות נוספות כמו שופרסל, אסם, שטראוס הצרכנים איימו בחרם, והן הורידו מחירים.

אמש (מוצ"ש) התקיימו בתל-אביב ובמוקדים נוספים בארץ עצרות מחאה נוספות - אחרי הפוגה בת חודשיים. העצרת המרכזית, שהתקיימה בתל-אביב, משכה אליה הפעם רק כ-20 אלף מפגינים. העצרת נחתמה אמש בהופעה של הזמר שלום חנוך ובאיחוד נדיר, למערכון חדש אחד, של חברי "החמישייה הקאמרית".

לא בטוח שכל המפגינים בעצרת אתמול ידעו או יודעים כי חברי "החמישייה הקאמרית", למעט רמי הויברגר (שעד לאחרונה כיכב בפרסומת של הוט, אך הקמפיין כבר ירד), מובילים קמפיינים פרסומיים משתלמים ביותר לכמה מהגופים המסחריים הגדולים במשק; אותם גופים שסופגים אש כבדה במסגרת המחאה החברתית.

להלן הפירוט:

■ דב נבון מקריין בפרסומת של שטראוס-עלית.

■ מנשה נוי הוא הפרזנטור של מחלבות טרה.

■ קרן מור היא פרזנטורית של לאומי קארד.

שי אביבי הוא הפרזנטור של ויזה כאל.

פרנסה לגיטימית? אין ספק. השאלה הפתוחה היא האם הבחירה של מארגני העצרת ב"חמישייה" הייתה נכונה.

דב נבון מקריין בפרסומת של שטראוס-עלית: "תפוצ'יפס זה תפוח אדמה בשקית"

מנשה נוי - הפרזנטור של טרה": "הכול מתחיל בחלב מצוין"

קרן מור - פרזנטורית של לאומי קארד: "לפנק, לפנק, לפנק"

שי אביבי - הפרזנטור של ויזה כאל: "כאל לחיות נכון"

קמפיין של רמי הויברגר בהוט