מאבק בזירה הדיפלומטית; ישראל לאו"ם: "אתם שותקים"

בקובלנה למועצת הביטחון אומר שגריר ישראל באו"ם: "שום מדינה לא תשב בחיבוק ידיים כאשר טרוריסטים רוצחים אזרחיה" ■ "שלא יהיו אשליות; להמשך הירי יהיו השלכות חמורות"

בד בד עם ההסלמה באזור הדרום, מתחממת גם הזירה הדיפלומטית. באיגרת קובלנה נוספת למועצת הביטחון ולמזכ"ל או"ם כותב שגריר ישראל בארגון, רון פרושאור: "רק לפני יומיים התרעתי על הסלמת האלימות בעזה - ואתם ממשיכים לשתוק".

"שלא יהיו אשליות", נאמר בקובלנה. "להמשך הירי על ישראל יהיו השלכות חמורות. אנו נמשיך לממש את זכותנו להגנה עצמית בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחינו".

השגריר כותב: "הירי הבלתי פוסק מעזה חורט צלקות פיזיות ונפשיות באזרחי ישראל. מאות אלפי ילדים נאלצים להיות כלואים בבתיהם... עשרות ישראלים לקו בהלם. בני משפחה וחברים של ההרוגים והפצועים ישאו לעד את כאב האובדן. אף עם אינו צריך לחיות תחת טרור. שום מדינה בעולם לא תשב בחיבוק ידיים כאשר טרוריסטים רוצחים בברוטליות את אזרחיה".

"רק לפני יומים התרעתי בפניכם על הסלמת האלימות מעזה ועל הפונטציאל המסוכן שיש להסלמה זו לפגיעה באזרחים", מדגיש פרושאור. "מועצת הביטחון לא השמיעה ולו מילה אחת של גינוי. היום (אתמול) נרצח אזרח ישראל ופצועים רבים מאושפזים בבתי-חולים כתוצאה מהגברת הירי - ועדיין המועצה מוסיפה לשתוק".

השגריר הוסיף: "כדי למנוע הסלמה נוספת, עליכם לנקוט פעולה מיידית ולגנות באופן חד-משמעי את מעשי הטרור הללו. על כל אחד מחברי הקהילייה הבינלאומית מוטלת החובה להשמיע את קולו באופן ברור ולפעול יחד עם אחרים נגד האלימות הגואה בעזה. כל רקטה, פצמ"ר וטיל, שנורים לעבר ישראל, הם הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. אנו מוסיפים להטיל על חמאס את מלוא האחריות לכל ההתקפות מרצועת עזה, שם הוא שולט דה-פקטו".

כמו באיגרתו הקודמת, מתריע פרושאור שהתקפות אלה מדגישות את הדחיפות במניעתה של זרימת נשק לעזה. ראשי הנפץ של הרקטות מתקדמים וטווח הרקטות הולך וגדל. זו התוצאה הישירה של הברחת אמצעי לחימה מתקדמים לרצועת עזה.