סרקוזי מותקף: הפניה לסין מעידה על החולשה של אירופה

האופוזיציה בצרפת תוקפת את הנשיא הצרפתי על כך שהוא פנה לנשיא הסיני וביקש ממנו עזרה במאמצי הסיוע לאירופה ■ "זה יציג את אירופה כחלשה", טענו באופוזיציה

פוליטיקת בחירות? הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי נמצא תחת מתקפה בימים האחרונים מצד מנהיגי האופוזיציה בצרפת על רקע הפניה שלו לסין ביום חמישי האחרון במטרה לרתום את הסינים למאמצי הסיוע לחילוץ היבשת האירופית ממשבר החוב שנמצאת בו.

"זה מזעזע", אמר מזכיר המפלגה הסוציאלית בצרפת מרטין אוברי לעיתון הצרפתי ג'ורנל דה דמאנש. "בפניה של צרפת לסינים הם בעצם מראים את החולשה של אירופה. איך נוכל לבקש עכשיו מסין להפסיק להוריד את ערכו של האירו?".

התנגדותה של המפלגה הסוציאלית באה כשישה חודשים לפני הבחירות לנשיאות שיתקיימו במדינה, ועם התגברות החששות ממשבר חוב בצרפת ובאירופה, למרות אישור קרן החילוץ האירופית. על פי סקרים אחרונים עולה ששליש מהצרפתים חושבים שעניין החוב של צרפת והגירעון שלה הינם הדברים הכי חשובים במערכת הבחירות הקרובה, ומהווה הסיכון הכי לכלכלה הצרפתית, יותר חשובה אפילו מעניין האבטלה. החוב הציבורי הצרפתי עומד על 80% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג).

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי האחרון יצאה הודעה מבריסל, ששם היו מכונסים מנהיגי אירופה, על אישור קרן החילוץ האירופית ועל המינוף שלה לכטריליון אירו. שעות לאחר פרסום ההודעה, קיים הנשיא הצרפתי שיחת טלפון עם עמיתו הסיני הו ג'ינטאו, על מנת לנסות לגייס את סין למאמצי החילוץ של אירופה, למרות שעל פי דיווחים מסוף השבוע סין מהססת להצטרף למאמצים.