מכרז השוק הסיטונאי נדחה עקב "הקיפאון בשוק הנדל"ן"

גם הפעם הסיבה, לדברי המוכרות - עיריית ת"א, תנובה וסוחרי השוק - היא חוסר הוודאות במשק ■ בפעם הקודמת נדחה המועד האחרון לקבלת הצעות בסוף יולי ■ לא ננקב המועד הבא לקבלת הצעות

בפעם נוספת נדחה מועד קבלת ההצעות במכרז לבניין הראשון בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בת"א, שהיה אמור להיות מחר. כזכור, בפעם הקודמת נדחה המועד האחרון לקבלת הצעות בסוף יולי. גם הפעם הסיבה, לדברי המוכרות, עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי, היא חוסר הוודאות במשק.

בעוד שבפעם הקודמת נקבו המוכרות מועד חלופי כעבור שלושה חודשים, הפעם לא ננקב המועד הבא לקבלת הצעות.

כזכור, ביוני פורסם המכרז לבניין הראשון בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בת"א. שלב ב' כולל זכויות לארבעה מגדלים בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. בעלי הקרקע הם עיריית תל אביב (25%) וחברת השוק הסיטונאי (75%), שנמצאת בבעלות תנובה וסוחרי השוק. את תהליך המכירה מנהלים שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס, עו"ד דיויד אמיד ממשרד עורכי הדין ש. בירן, ואלי לוי, מנהל אגף הנכסים בעיריית ת"א.

בעלי הקרקע נימקו את החלטתם לדחות שוב את המועד האחרון לקבלת הצעות ב"חוסר הוודאות בו מצוי המשק ובקיפאון הקיים בשוק הנדל"ן ובמימון פרויקטים לבנייה".

לדברי עו"ד דייוויד אמיד, בא כוח חברת השוק הסיטונאי, "שוק הנדל"ן בישראל בכלל ובת"א בפרט נמצא בתקופת המתנה הנובעת, בין היתר, ממצבם הכללי של המשק הישראלי וכלכלת העולם ומהיעדר (כמעט כליל) של מימון בנקאי לרכישת נדל"ן מהותי במזומן. מדובר בנכס ייחודי בלב ת"א, בפריים לוקיישן, שהשלב הראשון בו המצוי כעת בביצוע (על ידי קבוצת גינדי ת"א) נחל הצלחה יוצאת דופן ואין בכוונת הבעלים לממש השלב השני אלא בתנאים מיטביים התואמים את ציפיותיהם".

יצוין שהמוכרות החליטו לנצל את הדחייה ולגשת בעצמן לתכנון היתר הבנייה של מרתפי המגדלים, כולל ביצוע תיאום התשתיות ושאר הפעולות הכרוכות בהוצאת היתרי בנייה למרתפים. זאת על מנת לצמצם את פער הזמנים שבין הרכישה על ידי הרוכש העתידי לבין התחלת השיווק והבנייה בפועל של הפרויקט.