אושרה תוכנית פינוי-בינוי ברמת השרון תוך 22 חודשים

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שאושר בזמן מהיר יחסית, אותו יזמו בעלי הדירות בשלושה מבני שיכון ישנים בני ארבע קומות ברחוב החלוץ בעיר

האם מוסדות התכנון החליטו להגביר הילוך בכל הנוגע להתחדשות עירונית? פרויקט פינוי בינוי ברמת השרון אושר בוועדה המחוזית תוך 22 חודשים ועתיד, כך על פי המארגנים, לצאת לדרך כבר בחודש אפריל הקרוב. מדובר במשך זמן קצר באופן יחסי לאישור פרויקט מסוג זה, כאשר גורמים בענף הנדל"ן מספרים כי משך אישור של תוכניות פינוי בינוי נמשך בדרך כלל שנים ארוכות.

מדובר בפרויקט פינוי בינוי אותו יזמו בעלי הדירות בשלושה מבני שיכון ישנים בני ארבע קומות ברחוב החלוץ בעיר. על פי התוכנית ייהרסו 48 דירות השיכון הישנות לטובת שני בנייני מגורים חדשים בני 19 קומות כל אחד שיכללו 192 יחידות דיור סך הכל. במכרז שערכו בעלי הדירות נבחרה חברת תדהר לבצע את הפרויקט.

את הדיירים מייצגת בעסקה החברה לפיתוח והתחדשות עירונית בניהול עו"ד יריב בר-דיין, האדריכל גיל שנהב ואיש הנדל"ן ניר שמול וכן חברת ניהול הפרויקטים וקסמן גוברין גבע. אדריכלי הפרויקט הם משרד כנען שנהב אדריכלים.

לדברי עו"ד יריב בר דיין, "הוועדה המחוזית בראשות גליה אורן ומתכננת המחוז נעמי אנג'ל עשו כל אשר ניתן היה כדי לאשר ולקדם את התוכנית במהירות האפשרית תוך שיתוף פעולה פורה עם עיריית רמת השרון והעומדים בראשה. התוצאה הייתה אישור תוכנית בפרק זמן קצר ביותר, אשר תאפשר את הבנייה כבר בשנה הקרובה". עוד הוסיף עו"ד בר- דיין כי "לצורך יישום תוכניות של התחדשות עירונית לא נדרשת היום חקיקה נוספת, וניתן ביזמות פרטית שאינה עושה שימוש בכספי ציבור לקדם במהירות תוכניות רבות".

בחודש מאי השנה פרסם מבקר המדינה דו"ח חמור על תחום הפינוי בינוי בישראל. על פי ממצאי בדיקת המבקר, נכון להיום הוכרזו לא פחות מ-137 מתחמים ברחבי הארץ כמתאימים לביצוע פרויקט מסוג זה אולם רק שניים קיבלו את כל האישורים הנדרשים ואכן קודמו.

"הנתונים מלמדים כי עבור 52 מ-137 המתחמים שהוכרזו בשנים 2000-2010 (כ-38% בלבד) אושרו התכניות וקיבלו תוקף, ורק לעשרה מהם ניתנו היתרי בנייה או הוגשו בקשות לקבל היתרי בנייה", כך נכתב בדו"ח המבקר. "בשני מתחמים בלבד החלה פעילות מעשית בשטח. התכנון של יתר 85 המתחמים שהוכרזו נמשך או מתעכב או שהרשויות המקומיות הפסיקו אותו. הנה כי כן, עד כה הניב הפרויקט פירות מועטים בלבד. פעולות השלטון המרכזי, לרבות ההשקעות הכספיות שכבר הושקעו, כ-98 מיליון שקל, לא הביאו להשגת מטרות הפרויקט". עוד על פי מבקר המדינה - אם כל המתחמים היו מקודמים היה ניתן לבנות כ-55.5 אלף דירות חדשות במקומן של כ-18.2 דירות שיכון ישנות.