בכיר האוצר לשעבר בלינקוב רכש השלד הבורסאי צ'יפ פי.סי

‎‎מתכנן לצקת לחברה פעילות פרטית בתחום האנרגיה הירוקה ■ ‏‎‎‏"תספורת" של כ-90% למחזיקי האג"ח, שלהם חייבת החברה כ-20 מיליון שקל‏

‎‎רם בלינקוב, בעל רזומה עשיר של תפקידי ניהול (לאחרונה שימש כממונה על התקציבים באוצר) רכש יחד עם חברת ח. מר את השליטה בשלד הבורסאי צ'יפ פי.סי , והוא מתכוון לצקת לתוכו פעילות פרטית של אנרגיה ירוקה. צ'יפ פי.סי נקלעה למשבר וניהלה בחודשים האחרונים מו"מ להסדר נושים.

ביהמ"ש המחוזי בחיפה אישר אתמול את מכירת השלד תמורת 5.75 מיליון שקל ואת מכירת הפעילות לשלומי נידם תמורת 2.3 מיליון שקל במזומן, וסכום נוסף עבור סחורה שכבר סופקה על-ידי הנאמנים, עוה"ד שלמה נס וטלי שלו.

‏מחזיקי האג"ח של צ'יפ פי.סי, שלהם חייבת החברה כ-20 מיליון שקל, יספגו עם השלמת המהלך "תספורת" של כ-90% מהחוב. בעלי השליטה בחברה הם בני הזוג אורה ואביב סופר (57.3%) ואלביט מערכות (19.2%), שעלולים להיחקר בעתיד על-ידי משרדי עוה"ד של שלמה נס ונאור-גרשט, לאחר שהאחרונים קיבלו את אישור ביהמ"ש לחקור מדוע וכיצד קרסה החברה.

צ'יפ פי.סי, העוסקת בפיתוח פתרונות מחשוב מתקדמים, הונפקה בשנת 2007, ולאחרונה נקלעה למשבר תזרימי קשה. לאחר שלא שילמה למחזיקי האג"ח את התשלומים בזמן, מונו לה נאמנים בחודש יוני.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה צ'יפ פי.סי כשבדוחותיה מתנוססת הערת "עסק חי". הגירעון בהון העצמי הסתכם ב-35 מיליון שקל, על רקע הפסד של 23 מיליון שקל בינואר-יוני השנה, והפסד של כ-13 מיליון שקל ב-2010 כולה. היקף התחייבויות החברה עומד על כ-45 מיליון שקל.

לפני תפקידו האחרון במשרד האוצר שימש בלינקוב, 56, כמנכ"ל חברת הכבלים הוט בין השנים 2002-2006, וקודם לכן הקים את 012 קווי זהב ומילא שורה של תפקידים בכירים במגזר הציבורי והפרטי. בתחילת 2010 נכנס בלינקוב כמשקיע בחברת האנרגיה הסולארית סאן-טים (‏‏SunTeam‏) יחד עם חברת ח. מר. סאן-טים הוקמה בתחילת 2007 לצורך ייזום, תכנון, הקמה ותפעול של פרויקטים לייצור חשמל באנרגיה סולארית במתקנים פוטו-וולטאיים.‏ ‏‎‎‏