ספיבק-יונה: הפקידים מאיימים על שטייניץ - והאזרח משלם

שטייניץ תקף הבוקר את שר הביטחון ברק, שהציע לפרוץ את המסגרת התקציבית הממשלתית ■ הפורום לצדק חברתי וועדת המומחים ספיבק-יונה מגיבים הערב לדבריו

הפורום לצדק חברתי וועדת המומחים ספיבק-יונה, מגיבים הערב (ג') לדבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, באשר להצעתו של שר הביטחון להגדיל את הגירעון הממשלתי.

"כל מי שטרח לקרוא ולו שמץ מהדוחות שהכינו המומחים, מבין שלא ייתכן שינוי אמיתי ללא הגדלת התקציב", נמסר מוועדת המומחים המייעצים למחאה, בהובלת פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה. "לצערנו שר האוצר ממשיך להקשיב לפקידי האוצר המהלכים עליו אימים, ואת המחיר ממשיכים לשלם האזרחים".

שטייניץ הגיב הבוקר לדבריו של שר הביטחון ברק, שהמליץ להרחיב את ההוצאות הממשלתיות בכ-0.9% מהתמ"ג - 7 מיליארד שקל. "אני במחלוקת עם האוצר ואני לא מייצג את הממשלה", הסביר ברק. "המצב המהותי מחייב הגדלה כזו על פני 5 שנים, קרי 35 מיליארד שקל על פני החומש הקרוב".

שטייניץ, הגיב לדבריו של ברק, ואמר: "הצעות פופוליסטיות לפריצת מסגרת התקציב עלולות להוביל את ישראל להדרדרות כלכלית ולאבטלה המונית".

"תגובתו המבוהלת והמפוחדת של שטייניץ להצעתו של ברק מוכיחה כי שר האוצר מעוניין להמשיך ולהרעיב את החברה הישראלית", נמסר מהפורום לצדק חברתי. "מן הראוי ששר האוצר ידאג למצות את השימוש בעודפי המיסים הנאמדים בעשרות מיליארדים לפני שהוא מגיב".