הבורסה בת"א סגרה במגמה מעורבת: טבע איבדה 3%

טבע פספסה בשורת ההכנסות - והיכתה את תחזית הרווח ■ מקורבים לזיסר: הוא מצא מימון ביניים של 80 מיליון שקל

המסחר בבורסה באחד-העם התאפיין היום (ד') בתנודתיות גבוהה מאוד במקביל לתנודתיות גבוהה בבורסות אירופה. פרסום נתון מאקרו טוב בארה"ב הביא לעליות לקראת הסיום אולם בסיום נפל מדד המעו"ף בחזרה לטריטוריה שלילית. ענקית התרופות טבע נסחרה ברקע דוח מעורב.

3 נושאים עיקריים עומדים מאחורי ירידות השערים החדות האחרונות. ראשית, הודעת ראש ממשלת יוון כי יביא את תוכנית החילוץ למשאל עם בחודשים הקרובים, מה שמעמיד בספק את אישור התוכנית בהתחשב בסקרים המנבאים התנגדות של 60% מאזרחי יוון לתוכנית. הבעיה כמובן מחריפה היות והמשקיעים היו בטוחים כי התוכנית "נמצאת בכיסם" וכי היוונים הם המעוניינים הראשונים בחילוץ כלכלת ארצם.

שנית, דיווחים (שהוכחשו) כי ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, שארצו נמצאת בבור כלכלי לא קטן, נפגש עם כמה מקובעי המדיניות ביבשת. עובדה זו הציתה חששות מחודשים מבעיות קשות בכלכלה האיטלקית - הכלכלה השביעית בגודלה בעולם. כמו כן, קריסתה של חברת MF גלובל האמריקנית בגלל המשבר באירופה מעוררת חששות שמא מדובר בסנונית הראשונה המבשרת פשיטות רגל נוספות של חברות פיננסיות אמריקניות שהיו חשופות לאירופה.

בארה"ב, כאמור, פורסם היום נתון מאקרו טוב יחסית. לפי סקר ה-ADP שפורסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, נוצרו באוקטובר כ-110 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי - משמעותית מעל הציפיות בשוק ליצירה של 102 אלף משרות חדשות בסקטור. יש לציין כי גם נתוני התעסוקה במגזר הפרטי לחודש ספטמבר עודכנו כלפי מעלה, באומדן הנוכחי. זאת, כאשר בחודש שעבר פורסם כי נוצרו מעל ל-90 אלף משרות חדשות בסקטור, לעומת 112 אלף משרות חדשות לפי האומדן הנוכחי - שיערוך משמעותי כלפי מעלה.

טבע צונחת לאחר הדוח; מוטי זיסר ובנק הפועלים בדרך לסיכום?

כאמור, טבע סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי עם עלייה של 2% בהכנסות ל-4.34 מיליארד דולר לעומת תחזית מוקדמת להכנסות של 4.54 מיליארד דולר. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח של 1.111 מיליארד דולר או 1.25 דולר למניה, זאת לעומת תחזית לרווח של 1.23 דולר למניה.

אמש נחשף ב"גלובס" כי לטענת מקורבים, בעל השליטה באלביט הדמיה מוטי זיסר יעמוד בתשלום לבנק הפועלים והכסף יועבר "תוך כמה ימים". זאת לאחר שזיסר הצליח, לטענתו, למצוא "גוף רציני" שיעניק לו מימון ביניים של 80 מיליון שקל על מנת שיוכל לעמוד בתשלום החוב לבנק הפועלים כבר בשבוע הבא. לגרסת המקורבים לזיסר, בנק הפועלים מודע לדחייה בתשלום ולקיום הגוף השלישי, והעניין מקובל עליו.

הכנסותיה של גיוון עלו ברבעון השלישי ב-16% ל-44.7 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-5.3 מיליון דולר או 17 סנט למניה.

אלווריון סגרה ללא שינוי לאחר שדיווחה על תוצאותיה ברבעון השלישי והכריזה על רכישת ווייביון (Wavion), חברה ישראלית פרטית המובילה בתחום יישומי ה-WiFi לספקיות תקשורת, עבור סכום של כ-30 מיליון דולר במזומן.

סקטור הגז ריכז עניין. בלאומי שוקי הון יצאו היום בסקירה על סקטור הגז נפט, תוך שהם ממליצים על מניית דלק אנרגיה כאיכותית ביותר בסקטור. החברה מקבלת מלאומי מחיר יעד של 1,579 שקל, המשקף פרמיה של 25% על מחירה כיום בבורסת ת"א. נציין עוד את ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר.

חברת מג'יק דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על עלייה של 34% בהכנסות, 30 מיליון דולר, ורווח נקי של 4 מיליון דולר - מדובר בזינוק של 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

וולס פארגו התייחס להוראה של הבית הלבן, שבאה בעקבות תרופות שנמצאות במחסור, לפיה יש לזרז ככל הניתן מתן אישורים לתרופות הנותנות מענה למחסור. על פי הבנק, ההוראה עשויה לזרז את מתן אישור ה-FDA לתרופה של פרוטליקס , או להעלות את הסיכויים לאישורה, בצל המחסור המשמעותי בתרופה המובילה בשוק לטיפול במחלת הגושה של חברת ג'נזיים.

חברת קומטאץ' ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי ההכנסות ברבעון השלישי של 2011 גדלו ב-27% והסתכמו ב-5.9 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי (non GAAP) ברבעון השלישי של 2011 גדל ב-13% ל-1.8 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]