דוח מעורב לטבע: מפספסת עם הכנסות רבעוניות של 4.34 מיליארד דולר - אך מכה את תחזיות הרווח

הכתה תחזית קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות ■ הרוויחה ברבעון השלישי 1.25 דולר למניה ■ המכירות בצפון אמריקה ירדו ב-20%, באירופה זינקו ב-34% ■ שלמה ינאי: "ברבעון השלישי השגנו תוצאות טובות; מצפים לרבעון רביעי חזק"

ענקית התרופות הישראלית טבע מסכמת הבוקר (ד') את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 2% בהכנסות הרבעוניות ל-4.34 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.54 מיליארד דולר. נציין כי ברבעון השלישי של 2010 הסתכמו מכירות החברה ב-4.25 מיליארד דולר, וברבעון השני של 2011 - 4.21 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה מדווחת טבע על רווח על בסיס non-GAAP של 1.111 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרווח של 1.182 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-984 מיליון דולר ברבעון הקודם. בכך מכה טבע את התחזיות עם רווח של 1.25 דולר למניה לעומת צפי מוקדם לרווח למניה של 1.23 דולר.

נציין כי בכך מכה טבע את תחזית קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, לפיו הייתה אמורה טבע להציג רווח נקי של 1.17 דולר למניה, עם הכנסות של 4.527 מיליארד דולר. (לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות - טבע)

האכזבה העיקרית מהדוח נובעת מהמכירות בצפון אמריקה, אשר רשמו ירידה של 20% ל-2.183 מיליארד דולר (50% מסך המכירות), כאשר מכירות המוצרים הגנריים ואחרים בארה"ב צנחו ב-48% ל-845 מיליון דולר. החברה מציינת כי בניגוד לרבעון השלישי של 2010, ברבעון החולף לא הושקו מוצרים חדשים מרכזיים.

מאידך, המכירות באירופה הסתכמו ב-1.344 מיליארד דולר, עלייה של 34%, והיוו 31% מסך המכירות. החברה מסבירה כי העלייה במכירות הרבעוניות נבע בעיקר מצירוף מכירות רציופארם, בעיקר בגרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה.

המכירות בשווקים הבינלאומיים, כולל אמריקה הלטינית ואסיה, היוו 19% מסך המכירות ורשמו זינוק של 56% ל-817 מיליון דולר.

שלמה ינאי: "מצפים לרבעון רביעי חזק"

המכירות הגלובאליות של תרופת הדגל קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה עלו ב-26% והגיעו לשיא של 1.021 מיליארד דולר. בארה"ב צמחו המכירות ב-28% ל-752 מיליון דולר.

במועד אישור הדוחות, דירקטוריון החברה הכריז על תשלום דיבידנד בשיעור של 80 אגורות למניה. היום הקובע יהיה ה-14 בנובמבר - ויום התשלום נקבע ל-30 בנובמבר.

"ברבעון השלישי השגנו תוצאות טובות בכל תחומי הפעילות שלנו למעט בתחום הגנרי בארה"ב. צמיחה חזקה במכירות באירופה ובשווקים בינלאומיים, יחד עם מכירות חזקות של המוצרים הממותגים שלנו, עזרו לפצות על הירידה במכירות הגנריות בארה"ב שהושפעו מחוסר בהשקות משמעותיות של מוצרים חדשים. אנחנו מצפים לרבעון רביעי חזק שיכלול שיפור במכירות הגנריקה בארה"ב", ציין שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא החברה.